divendres, 20 de gener del 2017

Locomotores dièsel elèctriques, sèrie Gm 3/3 del RhB.

RhB - Rhätische Bahn/Ferrovia Retica/Viafier Retica.


La sèrie de locomotores Gm 3/3 són locomotores de tres eixos, amb propulsió dièsel-elèctrica.


Originalment, la intenció era comprar un model estàndard, del fabricant francès Gaston Moyse. Però les moltes peticions realitzades pels ferrocarrils rètics (RhB), com un motor MTU, fre de buit i la possibilitat de funcionament d'aquestes locomotores acoblades, la instal·lació de la cabina segons les normes RhB, van produir un important retard en els lliuraments d'aquestes locomotores.

Aquestes locomotores tenen una carrosseria d'acer. El sistema de tracció consisteix en un motor dièsel que està acoblat a una dinamo de CC. Tenen una reductora amb una desmultiplicació 1:5,12 /3,12, que els i permet dos tipus de funcionament (línia/maniobres). L'esquema original de color assignat va ser el vermell-marró, per canviar al taronja a principis dels anys noranta del segle passat.

Aquestes locomotores van ser adquirits entre els anys 1975 i 1976, conjuntament amb els llevaneus Xrotm 9216 i 9217, que tenen assignada per la seva propulsió aquestes locomotores. També realitzant trens de treball pesats, amb la configuració de dues locomotores acoblades, i els treballs de maniobres pesades en les estacions en les quals estan besades.


Característiques tècniques:

Sèrie: Gm 3/3
Tipus: LD
Numeració: 232 a 233
Rodament: Co'
Unitats en servei: 3
Unitat construïdes: 3
Any posada en servei: 1975 i 1976
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Dièsel elèctrica
Longitud entre topalls: 7.960 mm
Pes: 34 tm.
Potencia: 386 kW
Esforç de tracció: 153/61 kN
Motor: MTU 6V 33 1 TC10
Velocitat: 35/55 km/h
Fabricada per: Moyse i MTU
Nota: Aquestes locomotores estan basades en les estacions de Landquart, Untervaz i Chur.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada