divendres, 27 de gener del 2017

Locomotores dièsel elèctriques, sèrie Gmf 4/4-II, del RhB.

RhB - Rhätische Bahn/Ferrovia Retica/Viafier Retica.


En l'any 2009 els ferrocarrils rètics van encarrerar les quatre locomotores que formarien aquesta seria a Schalker Eisenhütte.

Aquestes locomotores estan dissenyades per poder rodar per qualsevol de les línies dels ferrocarrils rètics, amb corbes de 45 metres de radi, amb desnivells de 79 0/00, amb limitacions de 16 tm per eix, i alguns túnels amb un gàlib reduït. El seu cos està construït amb acer i la carrosseria és d'alumini. Són controlables per ràdio a distància i acoblables entre si. El vogies, van ser dissenyats per l'empresa PROSA de Winterthur. I els motors elèctrics subministrats per Siemens deriven de l'utilitzat en el model Asiarunner d'aquesta empresa. Dissenyades per funcionar a baixa velocitat, quan traccionant les llevaneus, i preparades per funcionar a molt baixes temperatures.


Característiques tècniques:

Sèrie: Gmf 4/4-II
Numeració: D1 a D4 (234.01 a 234.04)
Rodament: Bo'Bo'
Unitats en servei: 4
Any de construcció: 2013 i 2014
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Dièsel elèctrica
Longitud entre topalls: 16.690 mm
Pes: 64 tm.
Potencia: 1800 kW
Esforç de tracció: 230 kN
Motor: MTU 12V 4000 R43L
Motors de tracció: 4 x Siemens
Velocitat: 100 km/h
Fabricada per: Schalker Eisenhütte i Siemens Rail System
Nota: aquestes locomotores porten els noms de: Surselva, Engadin, Albula i Bernina.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada