dissabte, 17 de març del 2018

Opinió, a la unió de les xarxes de tramvies per la Diagonal.

Tip de sentir bajanades, mentides i mitges veritats, sobre el projecte d'unir les dues xarxes de tramvia per la Diagonal de Barcelona passo a exposar el meu punt de vista.



No he vist cap estudi de mobilitat que doni les xifres de persones que en aquest moment efectuen l'intercanvi entre TramBesos I la línia 7 de TMB, o els que efectuen aquest intercanvi entre TramBaix i la mencionada línia 7.


Sóc partidari de la projectada línia D30, que substitueix la línia 7 i ha d'efectuar el seu recorregut per la Diagonal de punta a punta.

L'explotació s'hauria d'efectuar amb autobusos elèctrics biarticulats o tri-articulats (fins a 256 passatgers), que donarien una capacitat sembla'n als tramvies dels actuals (Alstom Citadis 302, 200 passatgers).


Com no em crec les paraules dels polítics, que tota l'estona van dient que les ciutats modernes estan incorporant tramvies en el seu sistema de mobilitat, he fet un petit estudi de les Àrees Metropolitanes Europees, i el resultat es pot resumir en els següents punts:

1r som l'àrea metropolitana vuitena per nombre d'habitants.

2° de les set àrees metropolitanes més grans que la nostra, sols tenen tramvies per al centre de la ciutat tres i d'aquestes dos en túnel.

3r de les set àrees metropolitanes més petites que la nostra, sis tenen tramvia per al centre dels quals tres circulen en túnel.

4a de les nou que tenen tramvia per al centre, sols una és de creació moderna.

Crec que no és moral que la inversió que s'ha de realitzar amb diners públics sigui per augmentar els guanys d'una empresa privada, fins a l'any 2030.

No serà que algú o alguns s'estan preparant la "porta giratòria"?

Per la Diagonal passen moltes línies d'autobusos, s'han de replantejar algunes línies i/o recorreguts tan si s'implanta la connexió de les xarxes de tramvia com si el final el resultat és la D30.

La meva primera opció, preferida, és l'autobús ràpid, articulat i elèctric.
La meva segona opció és la unió de les dues xarxes de tramvies per mitjà d'un túnel poc profund.


AREES METROPOLITANES D’EUROPA HABITANS TRAMVIA LÍNIES INICI ANY TRAMVIA CENTRE TRAMVIA EN TUNEL METRO LÍNIES TROLEIBÚS LÍNIES
Àrea metropolitana de Londres (Gran Londres, Reina Unit) 15160.021 1 2002 NO NO 13
Àrea metropolitana de París (França) 14960.000 10 1999 NO NO 16
Àrea metropolitana de Moscú (Rússia) 14445.132 47 1886 NO NO 14 54
Àrea del Ruhr (Essen – Bochum – Dortmund, Alemanya) 13325.590 24 1893 SI SI 3 0
Àrea metropolitana de Madrid (Espanya) 7895.162 4 2007 NO NO 13
San Petersburg (Rússia) 7100.167 40 1907 SI SI 5
Àrea metropolitana de Milà,(Italia) 6980.000 21 1920 SI NO 4 4
Àrea metropolitana de Barcelona (Catalunya) 5450.091 6 2004 NO NO 12
Àrea metropolitana de Berlín(Alemanya) 5110.000 24 1895 SI NO 10
Atenes (Grècia) 4980.000 3 2012 SI SI 3 23
Conurbació de Midlands Occidentals (Birmingham, Reina Units) 4218.120 1 1999 NO NO

Àrea metropolitana de Roma (Italia) 4110.000 6 1877 SI NO 6 1
Rin-Nort (Düsseldorf-Neuss, Alemanya) 3980.000 10 1896 SI SI 4
Rin-Sud (Regió Colònia, Bonn, Alemanya) 3.886.465 17 1901 SI SI

Àrea urbana de Silèsia Superior (Katowice, Polònia) 3810.000 35 1894 SI NO


2 comentaris:

  1. para mi si que se tienen que unir las dos redes, pero eso si mientras se implimenta se puede poner la D30 y así ver como se puede ir remodelando la la red existente, para mi como esta D30 seria solo eventual que los buses sean electricos o hibridos es secundario, lo que si deberian ser biarticulados, triarticulados es una exageración.
    En cuanto a la gestión del tranvia ahora es semi privada(tambien esta TMB) y funciona más o menos bien y no hay nada malo para que la unión no siga el mismo patrón.

    ResponElimina