dimarts, 20 de març del 2018

Algunes Locomotores a vapor de SNCF.

SNCF - Société Nationale des Chemins de fer Français.
VVT – Vapeur Val-de-Travers
Verein 241-A-65
Cite du Train - Musée français du chemin de fer, Mulhouse.

Locomotora 241A65

Aquesta locomotora, enorme prové d'una sèrie de 90 locomotores, construïdes entre els anys 1926 i 1933 per Fives-Lille i SFCM (Grafenstanden, Alsace).
Aquesta sèrie va ser repartida entre les companyies EST, 41 locomotores i 49 per la companyia ESTAT.

La 241A65 ha rodat per la xarxa SNCF fins al juliol de l'any 1965.
Després, gràcies a Senyor Armin Glaser, aquesta màquina, va escapar del seu desballestament i va ser portada a Suïssa en l'any 1968. En l'any 1979, aquesta locomotora va ser renovada exteriorment en el dipòsit de Zuric i a continuació va ser exposada al Museu dels transports de Lucerna.
En l'any 1982, la casa Oswald Steam de Samstagern, adquireix aquesta locomotora i la guarda fins a la seva arribada al VVT en l'any 1989.
En l'any 1996,és finalment Senyor Urs Wettstein, qui adquireix aquesta locomotora i li farà passar una revisió general en els tallers de Meiningen a Alemanya.
Des de l'any 2000, aquesta locomotora té la seva seu a Burgdorf.
L'any 2003, el Sr. Wettstein va oferir aquesta locomotora a l'associació «Verein 241-A-65».

V241 (exSNCF) - 241 A 65 Mountain 1931, Grandvaux (CH)
Característiques tècniques:

Locomotora tipus «Mountain»
Sèrie: 241 A
Rodament: 2-4-1.
Unitats construïdes: 90
Any de construcció: 1931
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Vapor
Combustible: Carbó
Distribució: Walschaerts
Longitud entre topalls: 25.960 mm
Pes: 126 tm
Potencia: 2060 kW
Esforç de tracció: 17,6 kN
Velocitat: 110 km/h
Construïda per: Fives-Lille
Numero fabrica: 4714

Tender tipus: 35A.
Rodament: (2+2)(2+2)
Pes: 30 tm
Capacitat carbó: 9 tm
Capacitat d'aigua: 35 m³

Locomotora 231E22 – exNORD 31192

La Companyia NORD, en l'any 1932 va convocar un concurs per modificar antigues locomotores «Pacific» de la sèrie 4900, per augmentar la seva potencia, el guanyador va ser el disseny de Sr. André Chapelon.

A part de la transformació d'antigues locomotores, noves sèries van ser construïdes.
Aquesta locomotora forma part dels fons de la Cite du Train.

SNCF (exNord)  2-3-1 31192 Pacific-Chapelon 1936, Mulhouse
Característiques tècniques:

Locomotora tipus «Pacific-Chapelon»
Sèrie: 231E
Rodament: 2-3-1 (UIC: 2'D1 'h4v)
Unitats construïdes: 48
Any de construcció: 1936
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Vapor «Compound»
Combustible: Carbó
Distribució: Walschaerts
Longitud entre topalls: 13.700 mm
Pes: 93,3 tm
Potencia: 2240 kW
Esforç de tracció: 152 kN
Velocitat: 130 km/h
Construïda per: ANF al Blanc-Misseron

Tender tipus: R32
Rodament: (2+2)(2+2)
Pes: 32,3 tm
Capacitat carbó: 9,2 tm
Capacitat d'aigua: 38,56 m³

Locomotora 242 U1 «La Divine»

Aquesta locomotora hauria d'haver estat la 2-232R4, ja que formava part d'un lot de vuit màquines estudiades per la Northern Railway Company en l'any 1935 i van ser encarregades a l'OCEM. El projecte es va retardar pels esdeveniments de la II G.M. Així, que només es van lliurar set locomotores entre els anys 1940 i 1941: 2-232R1 a 2-232R3 i 2-232S1 a 2-232S4.
Els tallers de la SACM, situat Ostwald, no van poder acabar 2-232R4 perquè la construcció va quedar interrompuda en l'any 1938, per l'annexió alemanya d'Alsàcia. Després de l'alliberament, la companyia Corpet-Louvet situada a la Courneuve, es va comprometre a completar la construcció modificant la distribució del tipus "Dabeg", a una distribució del tipus "Walschaerts".

Aquesta locomotora forma part dels fons de la Cite du Train.

SNCF (exNord) - 232 U1 Hudson 1938 La Divine, Mulhouse
Característiques tècniques:

Locomotora tipus «Hudson»
Sèrie: 2-232
Rodament: 2-3-2 (UIC: 2'D2 'h4v)
Unitats construïdes: 1
Any de construcció: 1949
Retirada de servei l'any: 1961
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Vapor «Compound»
Combustible: Carbó
Distribució: Walschaerts
Longitud entre topalls: 15.705 mm
Pes: 129 tm
Potencia: 2429 kW
Esforç de tracció: 209 kN
Velocitat: 140 km/h
Construïda per: SACM / Corpet-Louvet

Tender tipus: R37
Rodament: (2+2)(2+2)
Pes: 36,9 tm
Capacitat carbó: 11,5 tm
Capacitat d'aigua: 36 m³

Locomotora 241P17

La sèrie de locomotores de la SNCF 241.P va ser una sèrie destinades a trens de viatgers, van ser l'última sèrie construïda de locomotores de vapor per a trens de passatgers a França.

La locomotora 241P17, conservada a Le Creusot, va ser restaurada en l'àmbit operacional en l'any 2006, està autoritzada a funcionar per la xarxa de la SNCF. Està classificat com a Monument Històric.

SNCF - 241 P 17 Mountain, Bâle (CH)
Característiques tècniques:

Locomotora tipus «Mountain»
Sèrie: 241 P
Rodament: 2-4-1 (UIC: 2'D1 'h4v)
Unitats construïdes: 35
Any de construcció: 1950
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Vapor
Combustible: Carbó
Distribució: Walschaerts
Longitud entre topalls: 17.172 mm
Pes: 216,2 tm
Potencia: 2.163 kW
Esforç de tracció: 200 kN
Velocitat: 120 km/h
Construïda per: Schneider et Cie, Le Creusot
Numero fabrica: 4915

Tender tipus: 35C
Rodament: (2+2)(2+2)
Pes: 35 tm
Capacitat carbó: 12 tm
Capacitat d'aigua: 34,5 m³

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada