dissabte, 26 de gener del 2019

Unitat de tren elèctrica, sèrie 445 de Renfe

La Garriga
Aquesta sèrie, formada per una sola unitat, va ser un prototip de tren construït l'any 1984.

A causa del creixement de la demanda en les línies de rodalia, Renfe va encarregar a les principals constructores espanyoles, l'estudi un tren que cobrís satisfactòriament les necessitats futures, per al que es va comptar amb l'ajuda del Centre per al Desenvolupament Tècnic Industrial (CDTI).


El repartiment de la seva construcció va ser el següent: CAF es va encarregar de l'estructura de les caixes i alguns accessoris i dels elements de rodadura; GEE va construir els motors de tracció, els reductors i el disjuntor; MTM va realitzar els vogies i els convertidors estàtics; WESA va confeccionar els principals equips elèctrics i electrònics del tren: trossejador, aparellatge, manipulador de comandament i equips d'alta; MACOSA es va encarregar de l'equip d'aire condicionat, tota la part pneumàtica i fre i construcció de portes i finestres, posteriorment va construir el cotxe remolc. Tots els treballs de muntatge es van realitzar en la factoria de MACOSA en el Poble Nou de Barcelona.

La unitat inicialment va sortir de fàbrica com una unitat tipus Mc-Mc, més tard en l'any 1986 se li va incorporar un remolc intermedi (R) quedant com una unitat Mc-R-Mc.

Primerament va ser testejada en buit en les línies de rodalia de Barcelona, principalment en la línia Castellbisbal a Mollet, que en aquella època tenia molt poc tràfic, En l'any 1985, va ser presentada als directius de Renfe i van començar les proves en el nucli de rodalia de Madrid, en l'any 1986 va passar a prestar servei en el nucli de rodalia de Barcelona. Finalment va tornar a Madrid on va continuar sent testada fins a la seva retirada a finals de l'any 1990, va ser er apartada en el dipòsit de Madrid Fuencarral i desballestada en l'any 1999.

Encara que aquest prototipus fos un fracàs, les ensenyances extretes d'aquesta unitat van ser aplicades en les sèries 446 i 447.

Castellbisbal
Característiques tècniques:

Sèrie: 445 "Cedeti"
Tipus: EMU-2/EMU-3
Rodament: Bo' Bo' + 2'2' + Bo' Bo'
Composició: Mc+Mc / Mc+R+Mc
Unitats en servei: 0
Unitat construïdes: 1
Numeració: 9-445-001-1 + 7-445-001-1 + 9-445-002-9
Any de construcció: 1984
Any retirada de servei: 1990
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge 3 kV=
Potencia: 1920 kW
Motors: 8 X GEE-326
Longitud total entre topalls: 50.684 mm / 75.169 mm
Amplada: 2.940 mm
Alçada: 4.185 mm
Diàmetre rodes: 860 mm
Pes total: 162 tm.
Velocitat: 100 km/h
Seients totals 2a classe: 276
Sistemes seguretat: ASFA
Construïdes per: CAF, Macosa, MTM,GEE i WESA
Librea: Colors Estrella


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada