FGC – Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
Aquestes unitats de tren van ser adquirides dins del pla denominat "Metro del Vallès" que comportava les ampliacions de la línia en les ciutats de Sabadell i Terrassa, amb un significatiu augment de les circulacions i la progressiva retirada de les unitats de la sèrie 111.
Aquestes unitats de tren estan formades per tres cotxes motors i un cotxe remolc intermedi.
La disposició dels cotxes és: Cotxe motor 1 amb cabina (situat costat Terrassa), cotxe motor 3 (situat en segona posició costat Terrassa), remolc intermedi i cotxe motor 2 amb cabina (situat costat Barcelona).
Característiques tècniques:
Sèrie: 113
Tipus: EMU-4
Rodament: Bo'Bo'+Bo'Bo'+2'2'+Bo'Bo'
Composició: Mc+M+Ri+Mc
Unitats en servei: 24
Unitat construïdes: 24
Numeració: 113.01 a 113.24 + 123.01 a 123.24 + 183.01 a 183.24 + 113.51 a 113.74
Any de construcció: 2013 a 2014
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1500 V=
Potència: 2.160 kW
Motors: 12 X Alstom EBA 3542
Equip de tracció elèctric: 2 pantògrafs, 3 disjuntors, 3 onduladors de semiconductors IGBT amb capacitat de generació d'energia elèctrica en els processos de frenat.
Equip elèctric auxiliar: 3 convertidors estàtics: 2*70 kV amb carregador de bateries i 1*85 kV sense carregador.
Diàmetre rodes: 840 mm
Distancia entre eixos: 2.200 mm
Distància centre vogies: 13.200 mm
Numero d'eixos: 16
Longitud total entre topalls: 80.480 mm
Amplada: 2.760 mm
Alçada: 3.960 mm
Tara: 142,4 tm.
Càrrega màxima: 60 tm.
Velocitat: 90 km/h
Acceleració/desacceleració màxima: 1,1 m/s (de 0 a 40 km/h) / 1,1 m/s (fre de servei)
Seients total 2a classe: 188 + 4 abatibles
Sistemes de fre: AC (Com. Elect.), Elèctric (Reostàtic i Recuperació), 3 Estacionament (Auto ressort).
Enganxall: BSI
Cabines de conducció: 2
Estructura de les caixes: Alumini
Construïdes per: Alstom i Caf
Diposit: Rubí
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada