SFM – Servei Ferroviari de Mallorca.
Les sis unitats dobles de la sèrie 71 que forment aquesta sèrie foren adquirides l'any 2006, exclusivament per les línies M1 i M2 del servei de "Metro Palma".
SFM - 71-03+71-04, Estació Plaça Espanya, Palma de Mallorca |
Són unitats autoportant construïdes en acer corten, formades per dos cotxes motors, dotats de cabina de conducció en cada extrem. La disposició interior dels seients és laterals i posseeixen una zona per a PMR al costat de la cabina de conducció amb polsador específic.
Cada unitat compta amb un sistema de ràdio digital Tetra per a comunicacions Tren-terra, ordinador de bord amb comunicació d'avaries, anomalies i registrador d'esdeveniments (Cosmos), megafonia interior i exterior, anunciador d'estacions, intercomunicació entre els passatgers i el maquinista, i estan dotats del sistema de seguretat ATP (Automatic Train Protection) del tipus FAP (Frenat Automàtic Puntual), que aplica fre d'emergència o impedeix altres accions quan no es compleixen algunes condicions de seguretat, també compten amb rodes insonoritzades, espai per bicicletes, retira pedres i dispositiu dispensador de sorra.
SFM - 71-05+71-06, Estació Son Sardina. |
Característiques tècniques.
Sèrie: 71 (7100)
Tipus: EMU-2
Rodament: Bo'Bo'+ Bo'Bo'
Composició: Mc-Mc
Unitats en servei: 12 (6X2)
Numeració cotxes motors: 7101 a 71-12
Any de construcció: 2006
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 1.000 kW
Numero motors: 4
Longitud total entre topalls: 33.082 mm
Alçada: 3.994 mm
Amplada: 2.550 mm
Velocitat: 110 km/h
Seients: 74
Construïdes per: CAF
Sistema seguretat: ATP
Enganxall: Scharfenberg
Comandament múltiple: 2 unitats
Portes per costat de cada cotxe: 2 de dobles
SFM - 71-21+71-22, Estació Son Sardina. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada