El model OARIS de CAF del qual la unitat prototipus forma la sèrie 105 de RENFE, és una unitat de tren de quatre cotxes construïts en alumini, amb el disseny exterior realitzat per IDD i l'interior per Giugiaro.
Cada cotxe té un vogia motor i un altre remolc; cada vogia motor té dos motors asíncrons trifàsics, muntats sobre un bastidor que està, al seu torn, unit al bastidor del vogia mitjançant elements elàstics i amortidors. Els vogies estan carenats per a reduir la resistència a l'avanç.
Característiques tècniques:
Sèrie: 105
Tipus: EMU-4
Rodament: Bo'-2'2 + Bo'-2'2' + 2'2'-Bo' + '2'-Bo'
Composició: Mc-M-M-Mc
Unitats en servei: 1
Unitat construïdes: 1
Numeració: 105-601-9 + 105-901-3 + 105-101-0 + 105-705-8
Any de construcció: 2009
Any posada en servei: 2011
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 25kV 50Hz
Potencia: 5.280 kW
Motors: 8
Diàmetre rodes: 920 mm
Longitud total entre topalls: 103.360 mm
Amplada: 2880 mm
Alçada: 4.260 mm
Velocitat: 320 km/h
Sistemes seguretat: ERTMS
Comandament múltiple: 2 unitats
Seients total: 216
Construïdes per: CAF
Model: OARIS
Nota: La companyia noruega GMB - Flytoget AS, ha adquirit 8 unitats d'aquest model en configuració EMU-5 i altres petites diferencies.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada