El Metro de Màlaga és una xarxa de metro lleuger, que consta actualment amb dues línies en servei.
Inaugurat en l'any 2014, està prevista una ampliació per aquest any 2022, amb un tronc comú a les dues línies cap al centre de la ciutat amb dues noves estacions: Guadalmedina i Atarazanas.
L'estació «El Perchel», inici i final de les línies actuals, està situada al costat de la nova estació de ferrocarril ADIF Màlaga-Maria Zambrano i de l'Estació d'Autobusos Metropolitans.
Exterior estació El Perchel, Malaga |
Interior estació El Perchel, Malaga |
Part de l'L1 transcorre en superfície, amb plataforma separada.
Característiques de la xarxa.
Línies: Dues (L1 i L2)
Longitud: 11,3 km
Estacions: 17 de les que 5 són en superfície.
Ample de via: 1435 mm
Intercanviadors: Estació El Perchel
L1, estació Clinico, Malaga |
Característiques tècniques materials mòbil.
Sèrie: URBOS III/100
Tipus: M6E
Composició: Mc-S-R-S-Mc
Disposició d'eixos: Bo'Bo'+2'2+Bo'Bo'
Unitats en servei: 14
Any construcció: 2010 a 2011
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Elèctrica
Potencia: 488 kW
Motors tracció: 8
Longitud total entre topalls: 32.314 mm
Ampla: 2.650 mm
Fre: Elèctric, pati electromagnètic a carril i mecànic d'accionament hidràulic.
Portes per banda: 6 (2 senzilles + 4 dobles)
Velocitat màxima: 70 km/h
Seients: 48
Capacitat màxima: 290 passatgers
Construïdes per: CAF
Cabines: 2
Acoblament: 2 unitats
Enganxall: Schafenberg
Pis: 100% baix (350 mm)
Nota: Unitats bidireccionals
PD: he tingut problemes per realitzar les fotografies, primer va ser un maquinista que em va dir que no es podien fer fotografies i més tard en un altre punt de la xarxa van ser dos guàrdies de seguretat que també em van avisar, al tracte sempre va ser correcta.
Aquesta prohibició és expressada en: (transcripció literal del reglament de regulació del servei) "Reglamento de regulación del servicio".
Capítulo. De las obligaciones del prestador del servicio de las líneas 1 y 2 del Metro de Málaga
De la utilización de las instalaciones.
Artículo 40.
w) La realización, toma, grabación, etc. de imágenes y sonido de las instalaciones de Metro de Málaga, salvo autorización escrita de la Dirección de Explotación. Dicha autorización deberá ser mostrada ante cualquier empleado de la compañía que lo solicite.»
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada