Les obres en aquest moment van avançant dins d'unes estrictes normes de seguretat i una planificació que avalua quants fronts o focus de treball es poden fer simultàniament.
La planificació actual és que a partir del primer trimestre de l'any 2025 els Trens Alta Velocitat, ja puguin circular per l'interior de l'estació, que aquesta pugui entrar en servei cap a l'any 2030 i per l'any 2040 estigui acabada tota la infraestructura.
L'estació està construïda aprofitant la falla del Besos, això fa que mentre pel costat de Sant Andreu del Palomar la llosa de cobertura estigui a nivell del carrer, l'entrada del vestíbul (planta intermèdia) estigui a nivell de Sant Martí de Provençals.
Una curiositat, la longitud de la llosa de cobertura té una llargada d'uns quatre kilòmetres, la curvatura de la terra afecta en uns 30 centímetres les alçades entre el punt inicial i el punt final, curiós no!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada