TMR –
Transports de Martigny et Region.
MC – Martigny
- Châtelard.
SNCF –
Société Nationale des Chemins de fer Français.
LdS – Ligne
de Savoie.
CMB –
Compagnie du Mont-Blanc
TMB – Tramway
du Mont-Blanc
Excursió d’un dia.
En el nostre cas, juny 2008, des de el Càmping Municipal de Aigle.
Des de l’estació
de Aigle amb els Ferrocarrils Federals Suissos ens traslladem fins a Martigny.
En aquesta estació agafem el tren anomenat Mont-Blanc Express que ens portarà
fins a St. Gervais (França).
El Mont-Blanc Express esta explotat conjuntament
per TMR (MC) i LdS (SNCF). El trajecte transcorre de de Martigny fins a St
Gervais, passant per Châterlad, Vallvorcine i Chamonix.
Aquesta línia inacabada tenia que
portar el passatgers fins al refugi de la Aiguille de Goûter, a 3.873 m., les
obres van quedar paralitzades a l’estació del Glacier-de-Bionnassay a 2.372 m.,
existeix el projecte de prolongar la línia fins a una nova estació terminal que
es trobarà al costat del refugi del Nid-Aigle a 2.400 m.
El recorregut comença a l’estació de
Le Fayet, a 580 m., tot seguit la primera estació es Les Bains junt al balneari
que dona nom al poble, a continuació l’estació de Saint-Gervais-Ville, entre
boscos i prats les estacions de Seillieres, Forchetta Muntanya, Tête-du Chêne i
Les Toves, donen serveis als diferents establiments hotelers i granges, a l’estació
del Col de Voza es troba un punt de creuament de trens, des de aquest punt la
vista cap el massís del Mont-Blanc es espectacular, la línia transcorre durant
una estona per la cresta de la muntanya que separa la vall de Chamonix i el
Glacier-de-Bionnassay, l’estació de Bellevue es el punt central de les instal·lacions
de les pistes d’esquí d’aquesta zona, a l’estació Bellevue-Telepherique,
existeix el enllaç amb el telefèric que comunica amb les Houches, població
situada a la vall de Chamonix, l’estació alpina de Mont Lachat, te un altre
punt d’encreuament de trens, la ruta travessa dos túnels petits abans d'aturar-se
enmig del pendent, en l'estació provisional de Glacier-de-Bionnassay a 2.372 m.,
punt en el que es va interrompre el treball. Des de aquets punt es pot accedir fàcilment
al refugi del Nid-Aigle.
Característiques
tècniques:
MC (TMR) – Martigny - Châtelard. (Veure
Blog Barrage d’Emosson)
Lds (SNCF) – Ligne de Savoie
Línia:
Data d’inauguració (Lds): 1.908
Longitud: 35 Km.
Amplada via: 1.000 mm.
Electrificació: 750
/ 830 V=
Alimentació: 3er carril.
Material motor:
Z 600 Automotor.
Unitats en servei: 1
Unitats construïdes: 8
Número: Z604
Any de posta en servei: 1958
Disposició eixos: EMU-1
Potencia: 802 kW.
Velocitat màxima: 40 Km/h
Seients 1ª classe: 8
Seients 2ª classe: 34
Constructor: Decauville
Z 800 Automotor.
Unitats: 3
Números: 801/802, 803/804 i 805/806
Any de posta en servei: 1.996
Disposició eixos: EMU-2
Potencia: 1000 kW.
Velocitat màxima adhesió / cremallera: 35 / 70 Km/h
Seients 2ª classe: 96
Constructor: Stadler
Nota: Unitats idèntiques a les BDhe 4/8 del MC.
Z850
Unitats: 6
Números:
Model: Spatz
Any de posta en servei: 2.006
Disposició eixos: EMU-3
Potencia: 1150 kW.
Esforç de tracció: 130 kN
Velocitat màxima: 80 Km/h
Seients 2ª classe: 103
Constructor: Stadler
Nota: Unitats idèntiques a les BDeh 4/8 del MC, però
sense dispositius de cremallera.
TMB (CMB) –
Tramway du Mont-Blanc
Línia:
Data d’inauguració: 1.909
Longitud: 12,4 Km.
Amplada via: 1.000 mm.
Electrificació: 11 kV 50 Hz
Cremallera: Strub
Gradient màxima: 24 %
Material motor:
Automotors
Unitats: 3
Noms: “Anne” (unitat verda), “Jeanne” (unitat vermella)
i “Marie” (unitat blava)
Any de posta en servei: 1.956
Disposició eixos: EMU-1
Potencia: 475 kW.
Velocitat
màxima: 20 Km/h
Seients 2ª classe: 84
Constructor: Decauville, SLM, MFO
Nota: Cada automotor esta aparellat amb un remolc amb
cabina, d’una capacitat de 77 places.
Locomotora
Unitats: 1
Números: 31
Any de posta en servei: 1,967
Disposició eixos: 1B
Potencia: 485 kW.
Velocitat màxima: 21 Km/h
Tipus: Diesel Hidràulica
Constructor: SLM
Numero de Fabrica: 4689
Nota: Unitats transferida del CM (Chamanix-Montenvers),
realitza els trens de mercaderies i treball de vies.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada