dimarts, 23 d’octubre del 2012

Allmendhulel (Mürren)


BOB –Berner-Oberland Bahn

BLM – Bergbahn Lauterbrunnen - Mürren

LSMS – Schilthornbahn 


Interlaken i els seus voltants te varies instal·lacions de funiculars i funiculars aeris.
Avui relato una excursió en la que combinarem alguns medis de transports amb una senzilla caminada (unes 4 hores totes de baixada). Es recomanable dedicar-hi un dia complert, des de Interlaken.

Des de Interlaken prendre’n uns dels tren del BOB fina Lauterbrunnen.

Des de aquí el nou funicular aeri del BLM, (va substituir l’històric funicular en l’any 2006), ens pujarà fins a Grütschalp, en aquesta estació es realitza el intercanvi al tren del BLM que ens portarà fins a Mürren.

Antic funicular
A l’estació de Grütschalp, es interessant de veure el robot que trasllada les mercaderies des de la plataforma inferior de la cabina del funicular aeri, al vago de mercaderies del tren (aquet robot ja realitzava aquesta funció entre el antic funicular i el tren. Bona part de les mercaderies que tenen que arribar a Mürren arriben per aquest camí, ja que Mürren es un poble sense cotxes situat en un balco natural enfront dels famosos cims del Berber Oberland.


Des de Mürren un funicular es pujarà fins a Allmendhulel, LSMS-SMA (Seilbhan Mürren – Allmendhulel). Aquest es un petit cim situat sobre el poble de Mürren.

Des de aquest punt, que te unes bones panoràmiques, començarem la baixada fins a Lauterbrunnen, tot passant per l’estació intermitja Winteregg del BLM.

Característiques Tècniques:

BLM – LLG Luftseilbahn Lauterbrunnen – Grütschalp


Funicular Aeri.
Any de posta en servei: 2006.
Tipus: 100-PB.
Longitud: 1431,5 m.
Estació inferior: Lauterbrunnen (801 msnm).
Estació Superior: Grütschalp (1436 msnm).
Desnivell: 658,66 m.
Inclinació: 54,56 %
Pilones: 4
Motorització: Eléctrica, estació superior, automatitzada per SISAG.
Velocitat: 9,5 m/seg.
Cabines : 1
Duració viatge: 4 minuts
Capacitat per cabina: 100 + 1 persones.
Capacitat: 590 persones/hora.
Fabricant: Garaventa

LSMS-SMA Seilbahn Mürren – Allmendhulel


Funicular clàssic.
Tipus: 65-SBB
Data d’inauguració: 1912.
Reconstruït l’any: 1999.   
Estació inferior: Mürren (1649 msnm).
Estació superior: Allmendhulel (1907 msnm).
Ampla de via: 1.000  mm.
Longitud: 551 m.
Desnivell: 258 m.
Pendent màxima: 61 %.
Motorització: Eléctrica, situada en l’estació superior.
Velocitat: 8 m/seg.
Duració del viatge: 2,5 minuts.
Vehicles: 2.
Passatgers: 65  per vehicle.
Capacitat: 980 passatgers/hora, en cada sentir.
Construïts per: Von Roll

BLM – Bergbahn Lauterbrunnen - Mürren

Posta en servei: 14 d’Agost de 1891
Longitud de la xarxa: 4,2 Km
Amplada via: 1000 mm
Desnivell: 150 m.
Pendent màxima: 50 mm/m.
Radi minin corbes: 40 m.
Electrificada a: 525 V=

Be 2/4 11
 Sèrie: BDe 2/4
Disposició dels eixos: 2’Bo’
Unitats en servei: 1
Unitat construïdes: 2
Numeració: 11 i 12
Any de construcció: 1913
Reconstruïdes l’any: 1938
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 525 V=
Potencia: 100 kW
Velocitat: 25 km/h
Seients 2ª classe: 40  
Fabricades per: Oerlikon i SIG
Nota: construïdes com CFe 2/4

BDe 4/4 23
Sèrie: BDe 4/4
Unitats en servei: 3
Numeració: 21, 22 i 23
Any de construcció: 1967  
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 525 V=
Potencia: 200 kW
Velocitat: 30 km/h
Seients 2ª classe: 48
Fabricades per: SIG, BBC i SAAS
Nota: construïdes com Be 4/4  




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada