dijous, 4 d’octubre del 2012

Reichenbachfall


RfB – Reichenbachfall Bahn

Interlaken i els seus voltants te varies instal·lacions de funiculars, el de Reichenbachfall esta situat prop de Meiringen mes enllà del Brienzsee, en al Oberland Bernes.

L’excursió que avui relato es pot fer en ½ dia, es tracta d’ anar fins a les cascades de Reichenbach, unes de les cascades mes importants de Suïssa.


Una de les formes per arriba-hi consisteix en prendre un dels tren de la companyia ZB Die Zentralbahn (antiga SBB Brünig) a l’estació d’ Interlaken Ost fins a Meiringen, es un bonic trajecte, que bordeja el llac de Brienz, els temps del viatge es aproximadament de 30 minuts. Des de l’estació de Meiringen fina al barri de Willigen es por anar-hi a peu, 20 minuts o en temporada alta amb autobús.


El funicular va ser construït en l’any 1891 per facilitar l'accés més fàcilment la cascada als turistes. Durant tot els seu recorregut s'és a prop de la cascada o travessant-la per mitja d’un pont, l’altura de la cascada es de 120 metres. El juny de 1999, el Reichenbachfallbahn va celebrat el seu 100 aniversari i per celebrar aquest esdeveniment, els vehicles, van estar reconstruïts, però mantenint el seu aspecte original.


En l’any 1891 Sir Arthur Conan Doyle, el pare espiritual de Sherlock Holmes, que estava de vacances a Meiringen va quedar molt impressionat per les rugents cascades de Reichenbach. En la seva novel·la " El problema final” fa desapareixia a Sherlock Holmes i al Professor Moriarty en les fragoroses aigües de la cascada de  Reichenbachfall. Una estrella blanca, en front de l’estació superior marca el punt on es desenvolupa el punt culminant de la novel·la.

Des de l’estació superior un senders ens condueix, en uns 20 minuts, a les tres terrasses panoràmiques des de on es pot observar la violenta caiguda del aigua.

Avui dia existeix un "Sherlock Holmes Museum" al centre de Meiringen.


Característiques Tècniques:

Tipus: Funicular clàssic, 24-SSB    
Data d’inauguració: 8 de Juny 1899   
Vehicles reconstruïts l’any: 1998/1999
Modernització mecànica: 1999/2000
Reconstrucció pont: 2003/2004
Estació inferior: Reichenbach  (603 msnm).
Estació superior: Reichenbachfall (847 msnm).
Ampla de via: 1000  mm.
Longitud: 714  m.
Desnivell: 244  m.
Pendent màxima: 25 % a 61,7 %.
Ponts: 1
Motorització: Eléctrica, situada en l’estació superior, automatitzada per Frey.
Diàmetre cable tractor: 27 mm.
Velocitat: 2 m/seg
Duració del viatge: 7 minuts.
Vehicles: 2
Passatgers: 24 per vehicle.
Construïts per: Garaventa, Doppelmayr, Von Roll
Capacitat: 120 passatgers/hora per sentit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada