dissabte, 6 d’abril del 2013

MTGN – Montreux – Territet – Glion – Rocher-de-Naye

Aquesta companyia ara forma par de (MVR) Transport Montreux – Vevey – Riviera. 


Els seus serveis estan englobats dins l’oferta “Goldespass” del Montreux-Oberland-Bahn (MOB). 

Rochers-de-Naye, Juny 1988
La línia de Rochers-de-Naye va ser realitzada en dos etapes. El tram superior va ser el primer en ser obert. El seu traçat audaç va portar les vies de Glion fins el Rochers-de-Naye, des de on es divisa una magnifica vistes tan del Llac Leman com dels Alps. Aquest primer tram va ser inaugurat l’any 1892 per la companyia (GN) Glion Rochers-de-Naye. En aquells temps l’única unió de Glion amb la ribera del llac, era per mitja del funicular (TG) Terriet – Glion, que encara esta en funcionament. 
El segon tram va ser inaugurat 1909 i unia Glion amb Montreux, per la companyia (MG) Montreux – Glion. 

ABhe 2/4 202, Juny 1983, Glion
En l’any 1992 les dos companyies es fusionen. 

L’estació inferior, Montreux, es comuna als Ferrocarrils Federals, al Montreux-Oberland-Banh (MOB) i al tren de cremallera Montreux–Territet– Glion–Rocher-de-Naye (MTGN). Aquesta estació te tres amples de vies: 1435, 1000 i 800 mm. 
Bhe 4/8 303, Juny 1983, Glion
L’any 2001 es crea MVR, per la fusió de diferents línies de via estreta i funiculars: Chemin de fer Electriques Veveysans (CEV), Territet– Glion–Rocher-de-Naye (MTGN), Les Avans – Sonloup (LAS), Vevey – Mont Pélerin (VCP) i Terriet – Glion (TG). 


Característiques tècniques de la línia: 

Inaugurada l’any: 1892 / 1909
Estació inferior: Estació de Montreux, 395 msnm. 
Estació superior: Rocher-de-Naye, 1.970 msnm. 
Desnivell: 1.575 m. 
Longitud: 10,3 km 
Túnels: 10 
Amplada via: 800 mm. 
Electrificada a: 850 V= 
Gradient màxim: 22 0/0 
Tipologia via: Única amb cremallera 
Tipus cremallera: Abt 
Tràfic: Passatgers 
Estacions i baixadors: 16 

Característiques tècniques automotors: 

Bhe 2/ 204, Maig 1999, Montreux
Sèrie: Bhe 2/4 (ABhe 2/4) 
Rodament: 2’z2’z 
Composició: EMU-1 
Unitats en servei: 1 
Unitat construïdes: 8 
Numeració: 201 a 208 
Any de construcció: 1938/ 1939, 1946 i 1966 
Amplada carril: 800 mm 
Tracció: Eléctrica 
Voltatge: 850 V= 
Potencia: 150 kW 
Esforç de tracció: 42 kN 
Longitud entre topalls: 15.050 mm 
Pes: 15,5 tm 
Velocitat: 18 km/h 
Seients 2ª classe: 42 
Fabricades per: SLM i BBC 

Bhe 4/8 303, Agost 1988, Rochers-de-Naye
Sèrie: Bhe 4/8 
Rodament: 2’z2’z + 2’z2’z 
Composició: EMU-2 
Unitats en servei: 5 
Unitat construïdes: 5 
Numeració: 301 a 305 
Any de construcció: 1983, 1992 i 2010 
Amplada carril: 800 mm 
Tracció: Eléctrica 
Voltatge: 850 V= 
Potencia: 800 kW 
Esforç de tracció: 150 kN 
Longitud entre topalls: 23.890 mm 
Pes: 33,5 tm 
Velocitat: 25 km/h 
Seients 2ª classe: 96 
Fabricades per: SLM/Siemens i MOB Chernex/Siemens

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada