CARRIS - Companhia Carris de Ferro de Lisboa
Aquest funicular va ser el primer en inaugurar la Companhia dos Ascensores Mecânicos de Lisboa. Inaugurat el 19 d'abril de 1884, va ser construït per l'enginyer portuguès Raoul Mesnier du Ponsard que també va ser el responsable de la construcció dels elevadors da Glória, do Bica i del de Santa Justa.
El seu recorregut és de Largo da Anunciada a Rua Câmara Pestana, a través da Calçada do Lavra.
Originalment aquest funicular era accionat per contrapès d'aigua, amb cremallera lateral sistema Riggenbach per al fre, però també disposava d'una petita màquina de vapor per assegurar el servei en temps de sequera. En L'any 1915 va ser convertit a tracció elèctrica. En l'any 1930, va canviar l'ampla de via a 900 mm i és convertir en funicular automotor, és a dir en lloc de disposar (com la majoria de funiculars) d'un motor que acciona el cable, en el cas d'aquest funicular ambdós cotxes disposen de motors elèctrics de tracció i l'única comesa del cable és la de seguretat i la d'equilibrar el pes i l'esforç dels cotxes.
Característiques Tècniques:
Tipus: Funicular (Sistema Agudio/la unitat motora és al cotxe)
Data d’inauguració: 19-04-1884
Estació inferior: Largo da Anunciada
Estació superior Rua Câmara Pestana
Ampla de via: 900 mm.
Tipus de via: Normal
Longitud: 182 m.
Desnivell: 43 m.
Pendent màxima: 25 %.
Motorització: Elèctrica
Voltatge: 300 V=
Potencia: 18 kW
Per: 18 tm.
Vehicles: 2
Passatgers: 42 + 1 per vehicle.
Horari: 7.50 hores a 19.55 hores.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada