L'origen d'aquesta locomotora es troba en l'interès de GM per penetrar en el mercat espanyol.
Per aquest motiu MACOSA va construir un exemplar prototipus de la família G-12, batejada GL-12, don la L representa de Light, ja que es va rebaixar el pes per eix.
En l'any 1963 aquesta locomotora va ser posada al servei de Renfe perquè realitzes les proves oportunes. Va ser finalment adquirida per Renfe en l'any 1966, en l'any 1991 és apartada de servei per una avaria en el motor, va ser donada de baixa en l'any 1993. Des de l'any 1997 està col·locada en un pedestal a l'entrada de la fabrica Stadler (antiga MACOSA, Meinfesa, GEC-ALSTHON, Alston, Vossloh) a Albuixech (Valencia).
Postal |
Característiques tècniques locomotora:
Sèrie: 314 (1400)
Numeració: 314-001-9
Numeració antiga: 1401
Rodament: Co'Co'
Unitats en servei: 0
Unitat postes en servei: 1
Any de construcció: 1963
Any baixa servei: 1993
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel - elèctrica
Longitud entre topalls: 15526 mm
Pes: 84 tm.
Potencia: 824 kW
Motor: 12-567C
Generador: D25E
Motors tracció; 6 X D29
Velocitat: 120 km/h
Fabricada per: MACOSA
Model: GL-12
Numero fabrica: 185
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada