La construcció d'aquesta sèrie va ser sol·licitada per CP a FIAT, al març de l'any 1996 i s'esperava que podrien estar operatius per la inauguració de la Expo 98. No obstant no va ser fins a l'1 de juliol del 1999 quan va entrar en servei la primera unitat, la sèrie no va ser lliurada totalment fins a l'any 2001.
L'Alfa Pendular és un tren d'alta velocitat, que es deriva ETR 460 Pendolino fabricat per l'empresa italiana Fiat per Trenitalia SpA (Ferrovie dello Stato Italiane) i han estat dissenyat per Giugiaro.
Aquest tren d'alta velocitat de tecnologia pendular, amb un angle màxim d'inclinació de 8°, que permeten que el tren negoci les corbes a velocitats més altes que els trens convencionals. El sistema hidràulic d'inclinació es regeix per dos giroscopis situats en els cotxes de motors amb cabina.
Característiques tècniques:
Sèrie: 4000
Tipus: EMU-6
Rodament: (1A) (A1) - (1A) (A1) - 2'2 '+ 2'2' - (1A) (A1) - (1A) (A1)
Composició: Mc-M-R-R-M-Mc
Unitats en servei: 10
Unitat construïdes: 10
Numeració: 4001 a 4010 i 4051 a 4060
Any de construcció: 1999
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 25 kV 50 Hz
Potencia: 4000 kW
Esforç de tracció; 210 kN
Motors: 8 X Siemens 1TB2223-OGA03
Longitud total entre topalls: 15.890 mm
Pes total: 298,3 tm
Velocitat: 220 km/h
Seients 1a classe: 75
Seients 2a classe: 239
Construïdes per: FIAT
Nota: Uniats semblants a les FS (I) ETR.460 "Pendolino"
Realitzant els serveis dits "Alfa Pendular" entre Lisboa i Porto, alguns trens realitzant el servei Braga, Porto, Lisboa, Faro.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada