dijous, 11 de febrer del 2016

Locomotores sèries 310 de Renfe / ADIF.



A mitjans dels anys 80 del segle passat El Pla de Transport Ferroviari, va permetre a Renfe escometre la renovació de les seves locomotores de maniobres, es planteja adquirir 120 noves unitats repartides en dues sèries.

MACOSA va presentar un model basat en la sèrie SW-1001-AC de GM-EMD (Electro-Motive divisió de General Motors), corresponent al clàssic Switcher americà. Encara que la seva tecnologia era obsoleta, aquesta era molt coneguda en Renfe, és un material molt robust i que d'alguna manera permetia compartir elements amb altres unitats dièsels de Renfe.

Les locomotores d'aquesta sèrie són mixtes, aptes per a maniobres pesades i trens de mercaderies.

La decoració vermella i grisa va ser dissenyada pel gabinet AD Associats i es convertiria en la decoració habitual per al material de maniobres.

Amb la constitució d'ADIF la totalitat aquestes locomotores han passat a dependre d'aquest organisme, menys les quatre convertides a 310.1 (TMD) i que han passat a FGC.

Postal
Característiques tècniques:

Sèrie: 310 
Numeració: 310-001-3 a 310-060-9
Rodament: Bo'Bo'
Unitats en servei: 56
Unitat postes en servei: 60
Any de construcció: 1989 a 1991
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel-elèctrica
Longitud entre topalls: 13.750 mm
Pes: 78 tm.
Potencia: 598 kW
Esforç de tracció: 131,59 kN
Motor: 1 X GM 8-645 C
Alternador: 1 X GM AR6-D14
Motors tracció: 4 X GM D29
Velocitat: 114 km/h
Fabricada per: MACOSA (Meinfesa), WESA, General Motors
Model: SW-1001-AC
Sistemes de seguretat: ASFA
Comandament múltiple: 3 unitats
Notes: Aquestes unitats són conegudes amb el sobrenom de "Guarda Costas".
Últimament aquestes locomotores han rebut un nou escapament contra espurnes i un aparell d'aire condicionat en la cabina de conducció.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada