dimecres, 14 de setembre del 2016

El ferrocarril de Rorschach a Heiden.

AB - Appenzeller Bahnen

RHB - Rorschach-Heiden-Bergbahn

En alguns trens, el conductor per radiofreqüència condueix des del cotxe de capçalerapush-pull.
Aquest ferrocarril va ser construït en l'any 1875, amb ample estàndard (1435 mm) i sistema de cremallera Riggenbach. La longitud de la via es de 5, 6 km i en l'any 1930 va ser electrificat a 15 kV 16,7 Hz. L' inclinació màxima és de 93 0/00, el radi minin de corba és de 150 metres i la diferència de nivell entre les estacions de Rorschach Hafen i Heiden és de 396 metres.

En l'any 2005 va passar a formar part de la nova companyia Appenzeller Bahnen.

Els trens de RHB utilitzant les vies del ferrocarril federal suís de Rorschach Bahnof a Rorschach Hafen, el numero d'estacions i baixadors servits és de 7.

Heiden és un municipi del cantó d'Appenzell Rodes Exteriors de Suïssa.

El 7 setembre de l'any 1838 un gran incendi avivat per una violenta tempesta va cremar més de 129 edificis, incloent-hi l'església. El poble es va reconstruir en l'estil denominat klassizistisch-biedermeierlicher.

A partir de l'any 1848 Heiden es va convertir en una ciutat balneari. El treball de l'oftalmòleg Albrecht von Graefe i el neuròleg Heinrich Frenkel va fer Heiden als anys 1860 un dels més famosos centres turístics d'Europa. Aquí va passar Henry Dunant, el fundador de la Creu Roja, 1887-1910, els últims 23 anys de la seva vida.
AB RHB Estació Heiden

AB RHB Estació Heiden

AB-RHB Baixador de Schwendi bei Heiden

AB-RHB Baixador de Seebleiche

AB-RHB Estació de Wienacht-Tobel

SBB / AB-RHB Estació de Rorschach  

SBB /AB-RHB Estació de Rorschach Hafen 
Característiques tècniques automotor.

Sèrie: ABDeh 2/4
Tipus: EMU-1
Rodament: A'1z-A'1z
Unitats en servei: 2
Unitat construïdes: 2
Numeració: 23 i 24
Matricula: 538-723-8 i 538-724-6
Any de construcció: 1956 i 1967
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 15 kV 16.7 Hz
Cremallera: Riggenbach
Potencia: 544 kW
Motors: 2 BBC
Longitud total entre topalls: 1748 mm
Pes total: 42,8 tm
Velocitat: 25 km/h
Seients 1a classe: 8
Seients 2a classe: 49
Construïdes per: SLM, FFA, BBC
Nota: actualment són considerats com BDeh



Característiques tècniques automotor

Sèrie: BDeh 3/6
Tipus: EMU-2
Rodament: A1z-A1z-A1z
Unitats en servei: 1
Unitat construïdes: 1
Numeració: 25
Any de construcció: 1998
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 15 kV 16.7 Hz
Cremallera: Riggenbach
Potencia: 700 kW
Motors: 3 Adtranz
Longitud total entre topalls: 33.120 mm
Pes total: 57,3 tm
Velocitat: 70/35 km/h
Seients 2a classe: 86
Construïda per: Stadler, SLM, Adtranz



Característiques tècniques locomotora

Sèrie: Tmh 2/2
Tipus: LCE
Rodament: Bz
Unitats en servei: 1
Numeració: 20
matricula: ex 237-916-2
Any de construcció: 1962
Amplada carril: 1435 mm
Cremallera: Riggenbach
Tracció: Dièsel mecànica
Potencia: 70 kW
Motors: 1
Velocitat: 45/25 km/h
Construïda per: Maschinenfabrik Rüti


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada