MGB - Matterhorn Gotthard Bahn
FO - Furka-Oberalp-Bahn
La construcció d'un tunel base en el Furka i la decisió d'oferir un servei de transport de cotxes, va comportar la compra de dues locomotores, en l'any 1977, especialitzades per aquest servei.
Aquestes locomotores estan basades en la sèrie Ge 4/4-II dels ferrocarrils rètics, però amb el fre elèctric millorat.
Igualment es van comprar dos cotxes-pilots amb cabina de conducció Bdt 4362 i 4363, set vagons plataforma-rampa de descarrega Skl-v 4801 a 4807 i disset vagons-plataforma coberts pels transports de vehicles Skl-v 4811 a 4827.
Amb aquest material es creen dos trens push-pull, formats per una locomotora, un (o dos) vagó plataforma-rampa, sis vagons plataforma per transports de vehicles, un vagó plataforma-rampa i un cotxe-pilot.
El tunel base del Furka, va des de Realp al cantó d'Uri a Oberwald al cantó de Valais, la longitud del tunel és de 15,4 quilòmetres i el viatge triga 15 minuts. El servei opera els 365 dies de l'any i les sortides són cada 30 minuts.
Característiques tècniques:
Sèrie: Ge 4/4-III
Tipus: LE
Rodament: Bo'Bo'
Unitats en servei: 1
Unitat construïdes: 2
Numeració: 81 i 82
Any de construcció: 1979
Any d'entrada en servei: 1982
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 11 kV 16,7 Hz
Potencia: 1700 kW
Esforç de tracció: 102 kN
Motors: 4 X BBC 6 FRO 4338
Longitud total entre topalls: 12.900 mm
Pes total: 50 tm
Velocitat: 90 km/h
Construïdes per: BBC i SLM
Nota: La unitat 82 es troba retirada.
Noms assignats: 81 – Wallis i 82 - Uri
Banhbilder |
Banhbilder |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada