dimecres, 17 de maig del 2017

Autobusos i autocars de Catalunya (XVIII)

Seguim amb més Autobusos de Barcelona, (TMB).


Sèrie 7000.

En l'any 1978 es va presentar en el saló Expomóvil el prototipus d'autobús Pegaso model 6038, amb una sèrie d'innovacions, com la supressió dels reflexos en els cristalls davanters gràcies a la seva curvatura, amb els instruments dissenyats amb la màxima ergonomia, seients anatòmics i les àmplies finestres. D'aquell prototipus, va derivar la sèrie 7000, entre altres. Presentat en l'any 1980 de forma oficial el model Pegaso 6038, també anomenat "Bus Barcelona", destacava pel fet de tenir sol dues portes (davantera i central) i un concepte més modern de carrosseria. Pintats de color vermell i crema, tenien portes d'una sola fulla i una plataforma sense seients davant de la porta central.




Característiques tècniques:

Sèrie: 7000
Any entrada en servei: 1983
Any de retirada servei: 1999
Unitats: 112
Calca: 7000 a 7111
Constructor: Pegaso
Model: 6038
Motor model: 9107
Potencia: 147,1 kW
Canvi: Automatic Voith Diwa 851 de 3 velocitats.
Carrosseria: Noge
Model: Bus Barcelona
Numero portes: 2
Unitat preservada: 7095, Matrícula: B-6983-FU.

Sèrie 6700

Aquesta sèrie d'autobusos Iveco City Class, són autobusos urbans de concepció moderna adaptats a les exigències actuals. La carrosseria és de xapa d'acer inoxidable i els frontals són de polièster. Destacar que el grup motopropulsor d'aquest vehicle està situat en posició transversal posterior.

Aquesta sèrie està formada per tres subsèries: La primera subsèrie consta de 10 cotxes, del 6700 a 6709, entregada en l'any 2002. La segona subsèrie, és entregada en l'any 2006, i consta de 35 vehicles numerats entre el 6720 i el 6754. La tercera subsèrie es rep l'any 2009 i els vehicles van ser numerats del 6755 al 6779.

Alguns vehicles d'aquesta sèrie han rebut una modificació important per passar a ser "Híbrid", modificació realitzada en els tallers de TMB.






Característiques tècniques:

Sèrie: 6700
Any entrada en servei: 2002
Unitats: 80
Calca: 6700 a 6779
Constructor: IVECO
Model: City Class
Motor model: Cursor
Potencia: 180,2 kW
Canvi: Automatic Voith 854.4.
Carrosseria: Noge
Model: Cittour
Numero portes: 3

Sèrie 7800

Els autobusos Man NL 223F són uns autobusos urbans derivats dels models 202 i 202F. El motor del Man NL 223F, es caracteritza per la seva tecnologia pionera, és uns dels motors denominats ecològics, ja que compleixen la normativa EURO 2, en vigor des d'octubre de 1996. La carrosseria és de xapa d'acer inoxidable i els frontals són de polièster.

Destacar l'apartat elèctric d'aquest model que adopta el sistema multiplexat del cablejat. En relació amb aquesta millora, el lloc de conducció està proveït d'un quadre d'instruments amb una pantalla multifunció, que substitueix els tradicionals rellotges indicadors i els testimonis lluminosos.





Característiques tècniques:

Sèrie: 7800
Any entrada en servei: 1999
Unitats: 10
Calca: 7800 a 7809
Constructor: MAN
Model: NL 223F
Motor model: MAN DO826 LuH
Potencia: 180,2 kW
Canvi: Automatic ZF 5 HP 500 .
Carrosseria: Castrosua
Model: City Versus

Numero portes: 3

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada