dilluns, 22 de maig del 2017

Locomotores dièsel sèries 333.3 i 333.4, "PRIMA" de Renfe.


Torredembarra, 333.3
L'any 2000 Renfe va decidir reconstruir integralment 32 locomotores de la sèrie 333.0. Renfe va adjudicar a Alstom la construcció de les noves locomotores mitjançant l'aprofitament d'alguns equips de la mencionada sèrie, per així considerar-ho com a reconstrucció, evitant haver de convocar un concurs públic. Posteriorment la comanda es va estendre fins a 100 unitats.

Aquestes locomotores estarien basades en la plataforma PRIMA de Alstom, construïdes en la factoria d'Albuixec, per als ferrocarrils d'Israel i basades en tecnologia GM.
En la creació de la nova sèrie, van ser introduïts nous equips, com el sistema EM-2000, per a la gestió integral de la cadena de tracció, el conegut com Super-Sèries, la modificació dels motors de tracció a les especificacions D-78 i la revisió i posta a zero quilòmetres del motor principal.

L'any 2003, es van produir diversos accidents, en els quals es van perdre algunes locomotores Talgo de la sèrie 354.
Renfe va decidir traspassar de vuit locomotores 333.3 a "Grandes Lineas", amb la relació d'engranatges modificada i la instal·lació dels amortidors "antillaç", per poder circular a 140 (146?) km/h. Algunes d'elles provenien de locomotores 333.3 modificades i unes altres ja van ser lliurades com 333.4.

333.4 Postal

333.4 Postal

333.4 Postal

333.4 Postal
Característiques tècniques:

Sèrie: 333.3 i 333.4
Tipus: LDE
Rodament: Co'Co'
Unitats construïdes sèrie 3: 100
Unitats construïdes sèrie 4: 8
Unitats postes en servei sèrie 3: 92
Uniats postes en servei sèrie 4: 8
Numeració sèrie 3: 333-301-0 a 333-379-6 i 333-386-1 a 333-398-6
Numeració sèrie 4: 333-401-8 a 333-408-3
Any de construcció: 2002 a 2009
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Elèctrica
Potencia: 2237 kW
Esforç de tracció: 363 kN
Motor: 1 X GM 16-645 E3
Generador elèctric: 1 X GM AR11/D14
Motors de tracció: 6 X GM D78
Longitud total entre topalls: 22.330 mm
Pes total: 120 tm.
Velocitat: 120/146 km/h
Construïdes per: Alstom /Vossloh, GM
Model GM: JT 26 CW
Model Alstom /Vossloh: PRIMA DE 32 CDC
Sistema seguretat: ASFA Digital
Màxim unitats acoblades: 3

Altres usuaris:
Acciona Rail Services (ARS): Unitats 333-382-0 i 333-383-8
Continental Rail (CR): Unitats 333-280-4 i 333-381-1
AZVI (Tracción Rail): Unitats 333-384-6 i 333-385-3
Contratas y Ventas (CONVENSA): Uniats (333.3) 3-15-301-2 i 3-15-302-0
Nota: Algunes de les locomotores no assignades a Renfe, són de nova construcció, en elles no s'ha aprofitat cap element de sèries anteriors. En les últimes locomotores assignades a Renfe, sols s'ha aprofitat el generador principal, que provenia d'uniats de la sèrie 319.

Tarragona, 333.3

333.3 Postal

333.3 Postal

333.3 Postal

Torredembarra 333.3

Torredembarra 333.3

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada