diumenge, 11 de juny del 2017

Locomotores Dièsel-elèctriques, sèrie 318 de Renfe.


Renfe 318 318-001-5, Museu Ferrocarril Vilanova i La Geltrú 

Renfe 318 318-001-5, Museu Ferrocarril Vilanova i La Geltrú

Renfe 318 318-001-5, Museu Ferrocarril Vilanova i La Geltrú 

Renfe 318 318-001-5, Museu Ferrocarril Vilanova i La Geltrú
En vista dels bons resultats oferts per les locomotores de la sèrie 1600, RENFE va adquirir més locomotores derivades d'elles. Dins de l'anomenat "Plan Galícia" que tenia per finalitat atendre l'important transport de mineral de ferro que existia entre els vedats miners Wagner i Vivaldi, situats en la conca minera de Ponferrada i els ports de Vigo i la Corunya.

El 23 d'octubre de 1957, RENFE va rebre del EXIMBANK dels EUA (Export Import Bank) un crèdit per un valor de 8 milions de dòlars per a l'adquisició de 22 locomotores dièsel. Una de les condicions del crèdit era que aquestes locomotores fossin comprades als Estats Units.

L'empresa ALCO va oferir la locomotora DL-500-C a un preu fix, la qual cosa va suposar poder adquirir en total 24 locomotores. El contracte es va signar el 27 de maig de 1958, per un muntant total de 6.739.500 dòlars. Aquest preu és a port d'entrega (FAS – Free Alongside Ship), en aquest cas el port de New York, això equival a què Renfe va tindrà que suportar els costos del transport.

Les locomotores van ser fabricades a la factoria de Schenectady i van arribar al port de Santurtzi, decorades en blanc i franges verdes, entre el 23 i el 29 de juliol de 1958. Des del port van traslladar a la factoria de Euskalduna on se'ls si van col·locar els elements de tracció i xoc i es va efectuar la posada a punt.

En el segon semestre de 1958 van entrar en servei entre Zamora i Orense les noves locomotores que van formar la sèrie 1801 a 1824.

Postal
Característiques tècniques:

Sèrie: 318
Antiga sèrie: 1800
Tipus: LDE
Numeració: 318-001-5 a 318-024-7
Rodament: Co'Co'
Unitats posades en servei: 24
Unitats preservades: 5 (no totes en estat de funcionament)
Any de construcció: 1958
Any posada en servei: 1958
Any baixa servei: 1989 a 1992
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel-elèctrica
Longitud entre topalls: 17.870 mm
Pes: 109,2 tm.
Potencia: 1476 kW
Esforç de tracció: kN.
Motor principal: ALCO 251-B
Generador elèctric: GE GTA-6
Motors de tracció: 6 X GE 5GE-761-A1
Velocitat: 120 km/h
Frens (pneumàtic/dinàmic): Dual/reostàtic.
Fabricada per: ALCO (American Locomotives Company) i GE (General Electric)
Model: FPD-7/DL-500-C
Números de fàbrica: 82622 a 82627 i 82648 a 92665
Sistema seguretat: ASFA
Acoblament: 3 unitats
Numero cabines: 2
Calderi calefecció: Vapor Heating Corp., model Clarkson OK-4616
Nota: 318-001-5 Museu Ferroviari de Vilanova i La Geltrú, 318-008-0 Pedestal Santiago de Compostel·la, 318-009-8 adquirida per TECSA (desballestada), 318-012-2 en orde de marxa pertany a Muferga, 318-016-3 apartada tallers d'Ourense i 318-021-3 apartada a Monforte de Lesmos.

Postal

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada