dilluns, 12 de juny del 2017

Locomotores Dièsel-Elèctriques, sèrie 334, de Renfe.

Renfe 334, 334-019-7, MAD Chamartin
En l'any 2004 Renfe va decidir reconstruir integralment les 28 locomotores 333 que pertanyien a "Grandes Líneas", per disposar locomotores aptes per als 200 km/h.

La reconstrucció es va basar en les locomotores Class 67 de EWS, construïdes per Alsthom Transport, en la factoria d'Albuixec.

Tal com ja havia realitzat en alguna sèrie anterior, la reconstrucció va ser una construcció nova encoberta, ja que de les locomotores inicials solament alguns elements com els equips Tren-Terra i l'ASFA van ser aprofitats, altres elements provenen de locomotores de la sèrie 319 com la calefacció, alternador i generador principal, els vogies són d'ample ibèric però els bastidors estan preparats per poder realitzar un canvi de vogies, a uns d'ampla UIC. Aquesta era la fórmula usada per Renfe, per no haver de realitzar un concurs públic.

La reconstrucció va ser firmada amb l'empresa Alstom, però la construcció es va realitzar sota la tutela de Vossloh, que ofereix aquesta locomotora al mercat internacional, sota la denominació EURO 3000.

Renfe 334, 334-019-7, MAD Chamartin
Característiques tècniques:

Sèrie: 334
Tipus: LDE
Numeració: 334-001-5 a 334-08-8
Rodament: Bo'Bo'
Unitats construïdes: 28
Any de construcció: 2006 a 2009
Amplada carril: 1668 mm
Longitud entre topalls: 21.500 mm
Pes: 90 tm.
Tracció: Dièsel-elèctrica.
Potencia: 2275 kW
Esforç de tracció: 178 kN
Motor: GM 12N-710G3B
Generador: GM ARD10-D1/D-14
Motors tracció: 4 X GM D43 BMR
Velocitat: 200 km/h
Fabricada per: Vossloh i GM
Model: JT42BW-HS-HE.
Número de fàbrica: 2265 a 2292
Sistema seguretat: ASFA
Acoblament múltiple: Si


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada