La Dàrsena del Guadalquivir correspon a l'antic llit del riu Guadalquivir, actualment es troba encegat al nord per la "Corta" de La Cartuja, connectant el port de Sevilla, que va quedar a l'interior del canal, amb la via fluvial per una resclosa situada al sud que permet el tràfic marítim. Posseeix uns 13,5 quilòmetres de longitud, amb un ramal del port d'uns 800 metres, i la sortida al riu per la resclosa de gairebé 3 km.
La dàrsena discorre al llarg del vell llit històric del riu Guadalquivir, entre el passeig de Colom a la vora del Nucli Antic i el carrer Betis en el barri de Triana, i està creuat per alguns dels ponts més antics i coneguts de la ciutat, com són el pont de Triana, el pont de San Telmo, el pont de Los Remedios i el pont del V Centenari.
De vàries companyies que realitzant navegació per la dàrsena, vàrem utilitzar "Cruceros Torre del Oro".
La sortida es realitza des del Moll del Marquès del Contadero, al peu de la Torre de l'Or. La navegació permet descobrir la Sevilla clàssica i la Sevilla moderna. Es pot veure la plaça de braus de la Maestranza, els ponts antics, el barri de Triana, els pavellons de l'Expo 92 i de l'exposició iberoamericana de la 29 del segle passat, les torres de la plaça d'Espanya, convents, el monestir de Santa Maria de las Cuevas, i els ponts nous construïts per l'Expo 92.
Pont de San Telmo.
Inaugurat en l'any 1931, era un pont llevadís, per permetre el pas de vaixells, en l'any 1965 va perda el seu funcionament de pont llevadís en canviar el tauler d'aquest.
Pont d'Isabel II conegut com a Pont de Triana.
Inaugurat en l'any 1852, està inspirat en el pont del Carrousel de Paris i com aquest està construït amb pedra i ferro. Dissenyat i construït pels enginyers francesos Sres. Fernando Bernadet i Gustavo Steinacher.
Pont del Santísimo Cristo de la Expiración "El Cachorro"
Inaugurat en l'any 1991, amb motiu de l'Expo 92.
És una estructura d'acer, amb dos arcs rebaixats de 130 metres de llum i sense suport, que sosté un tauler de 223 m, dissenyat pel Sr. José Luis Manzanares Japó, inspirat en el pont Alejandro III de París. Els passos per als vianants al llarg del pont estan coberts de lones blanques que pengen de mastelers i alleugen la calor dels vianants.
Passarel·la de La Cartuja.
Va ser dissenyada pels Sres. Fritz Leonhardt i Luis Viñuela Rueda, inaugurada en l'any 1991 en el context de l'Exposició Universal de l'any 1992, va estar reservada al pas de vianants. Des de l'any 2004, es troba obert també al tràfic rodat.
Pont de La Barqueta.
És un pont en arc. Va ser dissenyat pels enginyers Sres. Juan José Arenas de Pablo i Marcos Jesús Pantaleón Prieto, i construït entre els anys 1989 i 1992 per permetre l'accés al recinte de l'Exposició Universal de 1992.
Construït el seu arc, a terra per posteriorment girar-ho amb l'ajuda de barcasses fins al seu definitiu emplaçament. Es va construir com un pont per als vianants, però dissenyat per adaptar-lo al tràfic rodat una vegada transcorreguda l'EXPO 92.
Pont de l'Alamillo.
És un pont atirantat de piló de contrapès que va ser dissenyat pel Sr. Santiago Calatrava i es va acabar en l'any 1992.
El pont consta d'un únic pilar que actua de contrapès pels 200 m del tauler del pont, gràcies a tretze llargs cables.
Motonau "Luna de la Giralda"
Amb aquesta motonau vàrem realitzar la navegació per la dàrsena.
Característiques tècniques:
Característiques tècniques:
Matricula: VI-2"-1/94
Eslora: 23,90 m.
Mànega: 6,5 m.
Passatge: 170 màxim.
WC: 2
Bar: Si
Durada: 1 hora
Vaixell "Manuel Arnús"
Aquest vaixell pertanyia a la companyia Transatlàntica. El meu Avi patern va ser 1r Oficial de Maquines, d'aquest vaixell.
Va ser construït en l'any 1923 en Matagorda (Cadis) per la Societat Espanyola de Construcció Naval i havia d'estar destinat a la línia de Filipines (no va navegar mai en aquesta línia en ser cancel·lada aquesta, abans de la seva posta en funcionament).
Des de l'any 1926 i durant alguns anys va estar dedicat a creuers des d'Estats Units a Espanya, el desembarcament i embarcament del passatge, es produïa habitualment a Sevilla.
Venut als Estat Units en l'any 1942, va ser enfonsat el 26 d'octubre 1946 en unes pràctiques de bombardeig aeri en el Pacífic.
Característiques tècniques:
Pes mort: 6.570 tm.
Registre brut: 7.538 tm.
Registre net: 4.402 tm.
Desplaçament: 12.350 tm.
Calat: 6,17 metres.
Eslora: 137,7 metres.
Manega: 17,1 metres.
Puntal: 9,8 metres.
Propulsió era mitjançant dues turbines Parsons de 6.500 C.V. que movien dues hèlixs.
Motor: a vapor subministrat per 5 calderes de 12,6 kg/cm² de pressió.
Consum: 63 tmdiàries de carbó.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada