dimecres, 10 de gener del 2018

Unitats de tren, sèrie 440 de Renfe.

Renfe - 440 Rodalia, Massanet de Cabrenys, març 1980
Les unitats de tren de la sèrie 440, és podem considerar com unes de les sèries més nombroses dels serveis de rodalia i regionals, es pot dir que han circulat per totes línies electrificades de la geografia espanyola.

Aquestes unitats van aportar sense cap dubte, un gran avancen tecnològic, nous vogies amb suspensió neumàtica, frens de disc, per primera vegada en una petita subsèrie (501 i 502) s'hi ha aplica la tecnologia "Chopper".

En la seva construcció i participant les empreses: CAF i Macosa en el muntatge i construcció de la part mecànica; Westinghouse, General Electric CO i Mitsubishi Electric Corporation (MELCO) en l'apartat mecànic i elèctric, sent llicenciaries de MELCO i Schlinder.

Cada unitat de tren està formada per un cotxe motor, un cotxe remolc intermedi i un cotxe remolc amb cabina de conducció. Algunes unitats varen ser concebudes sense el cotxe remolc intermedi.

Renfe - 440 Delta, Rodalia, Puigcerda 15-01-1999

Renfe - 440 Delta, Regionals - La Molina 20-02-2003
La concepció dels cotxes va ser realitzada per Schlinder Waggon, i la carrosseria està formada per una armadura d'acer soldat, és autoportant i va muntada sobre un bastidor d'acer.

El cotxe motor té la següent distribució: una cabina de conducció, l'espai destinat a furgó d'equipatge, espai del Cap de Tren i departament de correus, per facilitar la carrega-descarrega, a cada costat del cotxe existeix una porta de grans dimensions enrotllable. A continuació està situada una de les dues plataformes d'accés, amb portes dobles, a cada costat del cotxe, una sala de viatgers de 36 places, la segona plataforma d'accés i una altra sala de viatgers amb capacitat de 32 places.
A cada plataforma existeixen transportins plegables, 8 en una plataforma i 6 en l'altre, en aquesta última se situa el WC.

El cotxe remolc intermedi té tres sales de viatgers i dues plataformes d'accés, la sala central té una capacitat per 36 places i les extremes per 32 places.
En cada plataforma existeixen transportins plegables, 8 en una plataforma i 6 en l'altre, en aquesta última se situa el WC.

El cotxe remolc amb cabina de conducció, té tres sales de viatgers i dues plataformes d'accés, la sala central té una capacitat de 36 places i les sales extremes tenen capacitats de 32 places i l'altre 24 places més la cabina de conducció.
En cada plataforma existeixen transportins plegables, 8 en una plataforma i 6 en l'altre, en aquesta última se situa el WC.

Aquestes unitats durant la seva vida activa amb sofert moltíssimes modificacions, d'elles derivants les unitats 470 de Regionales/Media Distancia.

Renfe - 440R  Regionals, Castelló 8-07-1999
Renfe - 440R Rodalia - Castelldefels, setembre 2007
Algunes unitats reformades varen ser venudes a Brasil (48 unitats)) i a Xile (20 unitats).


Característiques tècniques:

Sèrie: 440
Tipus: EMU-3 (EMU-2)
Rodament: Bo'Bo'+2'2'+2'2' (Bo'Bo'+2'2')
Composició: Mc+R+Rc (Mc+Rc)
Unitats en servei: 10
Unitat construïdes: 255
Numeració: 440-001-6 a 440-253-3 i 440-501-5 a 440-502-3
Any de construcció: 1974 a 1985
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 3000 V=
Potencia: 1.160 kW
Esforç de tracció: 50 kN
Motors: 4 X MB-3165-A2/B i C
Longitud total entre topalls: 80.164 mm (53.494 mm)
Tara: 150 tm (110 tm.)
Velocitat: 140 km/h
Seients 2a classe: 260 (160)
WC: 3 (2)
Seguretat: ASFA
Construïdes per: CAF, Macosa, Wesa, GEE amb llicència de MELCO i Schlinder
Comandament múltiple: 3 unitats
Nota: Les dades entre parèntesis corresponen a les unitats de dos cotxes.

Renfe - 440 Regionals, Madrid 1997

Renfe - 440 Regionals, Madrid (prova pintura) 

Renfe - 440R Regionals , Gavà (prova pintura) Agost 2000

Renfe - 440, Material apartat - Mora la Nova 3-10-2015

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada