FS - Trenitalia SpA (Ferrovie dello Stato Italiane).
Les locomotores de la sèrie D.443 són locomotores dièsel-elèctriques i van ser construïdes 50 unitats entre els anys 1967 i 1970, dividides en dues subsèries, amb motors diferents. 30 unitats van ser construïdes per Fiat i 20 per Breda.
Les locomotores D.443 són locomotores bidireccionals amb una cabina a cada extrem. La caixa consta de dues parts amb un tallafoc de separació, una de les parts conte: la unitat de generació, els motors i els compressors; l'altra part conte: els radiadors i els ventiladors de refrigeració intercooler.
Les locomotores D.443 tenien d'origen, els parabrises doblegats cap als costats. Aquest seran reemplaçats, en els anys 80 del segle passat, per uns de nous, per complir amb els nous criteris de seguretat que imposaven parabrises plans, reforçats, amb vidres laminats i resistents a impactes importants.
FS_D.443-2002 + 740-278 (Postal) |
Característiques tècniques:
Sèrie: D.443
Tipus: LDE
Numeració 1a subsèrie: 1001 a 1030 (FIAT)
Numeració 2a subsèrie: 2001 a 2020 (Breda)
Rodament: Bo'Bo'
Unitats posades en servei: 50
Any de construcció: 1967 a 1970
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Dièsel-elèctrica
Longitud entre topalls: 14.100 mm
Pes: 71 tm.
Potencia: 1244 kW
Motor 1a subsèrie: 2 X Fiat 2312 SSF
Motor 2a subsèrie: 2 X Breda CF-Paxman 12YCL
Generador: Ansaldo 640-1080 V=
Motors transmissió: 2 X Breda CF tipus MTSC 039/17
Velocitat: 130 km/h
Fabricada per: Fiat Ferroviaria i Breda CF
Acoblament: Màxim 2 unitats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada