FS - Trenitalia SpA (Ferrovie dello Stato Italiane).
La sèrie de locomotores dièsel-elèctriques D.445 van representar una evolució de l'anterior classe D.443.
Van ser construïdes 150 unitats, en tres subsèries. La primera subsèrie consta de 35 unitats. La segona subsèrie consta de 20 unitats i és diferència de la 1 a subsèrie per la incorporació dels equips de control remot per al seu ús amb cotxes amb cabina de conducció i el seu funcionament en la modalitat "push-pull". La tercera subsèrie consta de 95 unitats.
Les diferències més grans es troben dins de la part elèctrica: els dos motors de tracció estan permanentment connectats en paral·lel i són alimentats per un generador de CA trifàsic.
Les unitats de la primera subsèrie tenien originalment parabrises corbats, com les D.443, que foren substituïts, en els anys vuitanta del segle passat, per vidres plans, que posteriorment equiparant les unitats de la segona i la tercera subsèrie.
FS D.445-1109, estació de Vievola (postal) |
Característiques tècniques:
Sèrie: D.445
Tipus: LDE
Numeració 1a subsèrie: 1001 a 1035
Numeració 2a subsèrie: 1036 a 1055
Numeració 3a subsèrie: 1056 a 1150
Rodament: Bo'Bo'
Unitats posades en servei: 150
Any de construcció: 1974 a 1988
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Dièsel-elèctrica
Longitud entre topalls: 14.100 mm
Pes: 72 / 76 tm.
Potencia: 1435 kW
Motor 1a subsèrie: 2 X FIAT A 2112 SSF
Motor 2a i 3a subsèries: 2 X FIAT A 210.12 SSF
Alternador: Ansaldo
Motors transmissió: 2 X Ansaldo MTSC 039/19
Velocitat: 130 km/h
Fabricada per: Fiat Ferroviaria, Sofer o OMECA
Acoblament: Màxim 2 unitats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada