divendres, 25 de maig del 2018

Autobusos i autocars de Catalunya (XXX)

Seguim amb més Autobusos de Barcelona (TMB).


Sèrie 2100-I

Aquesta sèrie 2100-I està formada per autobusos de dos pisos, descapotables, destinats a la línia "Bus Turístic". Formada per tres subsèries.


En la tercera subsèrie apareixen algunes característiques destacades, com: tenir en compte el lloc de treball de l'informador, i s'adequava un espai especial per a ell, adaptats per a les seves necessitats; alguns vàrem ser modificats per incorporar un sostre corredís de tela (van ser els primers de TMB a incorporar aquest sistema), copiant el mateix sistema que els de la línia Barcelona Tours.

Característiques tècniques:

Sèrie: 2100-I
Subsèrie: 1a
Numeració: 2100 a 2117
Any d'entrada servei: 1999 a 2001
Constructor: MAN
Model: NL-222F
Motor model: D0826 LuH 12 Euro 2
Potencia motor dièsel: 161,8 kW
Caixa transmissió: ZF5 HP500
Nombre de portes: 2 de doble fulla
Pisos: 2
Places assegudes: 80
Carrosseria: SERCAR
Indicadores: BKB Electrónica
A. Acond.: Emar-Vogel

Subsèrie: 2a
Numeració: 2118 a 2128
Any d'entrada servei: 2002 i 2003
Constructor: MAN
Model: NL-223F
Motor model: D0826 LuH 02 Euro3
Potencia motor dièsel: 205,9 kW
Caixa transmissió: ZF5 HP502

Subsèrie: 3a
Numeració: 2119 a 2166
Any d'entrada servei: 2004 i 2005
Constructor: MAN
Model: NL-283F
Motor model: D0826 LuH 02 Euro3
Potencia motor dièsel: 205,9 kW
Caixa transmissió: ZF5 HP502
Nombre de portes: 2, la davantera d'una sola fulla i la de darrere de doble fulla
Pisos: 2

Sèrie 2200-I.

Aquesta sèrie 2100-II està formada per autobusos de dos pisos, descapotables, destinats a la línia "Bus Turístic", incorporaren un sostre corredís de tela.



Característiques tècniques:

Sèrie: 2200-I
Numeració: 2200 a 2210
Any d'entrada servei: 2016
Constructor: VOLVO
Model: B8RLE
Motor model: D8K 7.7l Euro6
Potencia motor dièsel: 285 kW
Nombre de portes: 2
Pisos: 2
Places assegudes: 81 + 2 PMR
Carrosseria: SERCAR SJU3E
Indicadores: BKB Electrònica
A. Acond.: Thermoking 540



Sèrie 1100

Els vehicles d'aquesta sèrie són vehicles experimentals en TMB.


Els Irizar i2e son vehicle 100% elèctric amb bateries de Ni-Na i Ultracaps.
Va haver-hi dos: el 1107 que va entrar en línia l'agost de l'any 2014 i que va estar fix en la línia 20 per veure l'evolució de consums durant un any.
El 1108, el segon Iriza i2er va entrar en línia l'octubre de l'any 2014 i es va utilitzar per provar en diferents línies les comparatives de consum.


Característiques tècniques:

Sèrie: 1100
Numeració: 1107 i 1108
Any d'entrada servei: 2104
Constructor: Irizar
Model: i2e
Motor model: Siemens 1DB2016
Potencia motor: 160 kW
Bateries: 16 X Zebras +ucaps de 376 kWh
Nombre de portes: 3
Places assegudes: 28 + 2 PMR
Carrosseria: Irizar iEBAR2
A. Acond.: Hispacol 12e


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada