divendres, 12 d’octubre del 2018

TMB – El funicular de Montjuïc.

Transports Metropolitans de Barcelona, línia FM.

El Funicular de Montjuïc és un mitjà de transport públic per cable que connecta la ciutat de Barcelona amb la muntanya de Montjuïc.


El primer tram del funicular de Montjuïc va ser inaugurat el 24 d'octubre de l'any 1928, amb motiu de l'Exposició Internacional de Barcelona de l'any 1929. El projecte va ser obra de l'enginyer sr. Emili Echevarría, mentre que les estacions van ser dissenyades per l'arquitecte sr. Ramon Reventós i Farrarons.


Un segon tram, entre l'avinguda de l'Estadi i el Castell de Montjuïc, va ser inaugurat el 23 de juliol de l'any 1929. Aquesta infraestructura va caure en desús l'any 1981, com a conseqüència de l'obertura del telecabina de Montjuïc, la qual cosa va provocar el desmantellament complet d'aquest tram superior, uns anys més tard.​


L'any 1992 va ser objecte d'una renovació en ocasió dels Jocs Olímpics que es van celebrar a Barcelona. Durant el 2005, de nou es van fer treballs de reformes generals en la instal·lació. Degut en un corriment de terra, durant l'any 2016 i 2017 es van efectuar obrar de consolidació. Està prevista una nova renovació total a partir del novembre de l'any 2018.

Aquest funicular consta de dues estacions: La més propera a la ciutat està integrada en l'estació del metro de Barcelona de Paral·lel, amb correspondència amb les línies L2 i L3.



La segona estació es troba a l'avinguda de l'Estadi del Parc de Montjuïc, des d'aquesta estació es pot accedir a la del telecabina de Montjuïc, l'estació del qual es troba adossada a l'edifici de l'estació del funicular i que permet l'accés al castell.

Característiques Tècniques:

Tipus: Funicular clàssic, amb contra cable.
Data d'inauguració: 24-10-1928
Reconstruït l'any: 1992
Estació inferior: TMB estació Paral·lel (4 msnm).
Estació superior: TMB Parc de Montjuïc (80 msnm).
Ampla de via: 1200 mm.
Longitud: 758 m.
Desnivell: 76 m.
Pendent màxima: 18%.
Motorització: Elèctrica, situada en l'estació superior.
Tensió: Situada a l'estació inferior.
Motor: 2 X Siemens.
Potencia: 555 kW.
Diàmetre cable tractor: 50 mm
Diàmetre cable contractor: 24 mm.
Velocitat: 10 m/seg.
Duració del viatge: 2 minuts.
Vehicles: 2 X 3 cotxes
Passatgers: 133 per tren.
Capacitat: 8000 passatgers/hora.
Construïts per: Wagner Biró, Fabus
Horari: 7:30 a 22.00 hores (segons estació de l'any).
Nota: la instal·lació està supervisada per uns computadors Siemens Simatic 135-U, 115-Fi 100-U.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada