dilluns, 19 de novembre del 2018

FGC - Dresina, sèrie 271.01 + Vagó sèrie 60.751.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya - Línia Llobregat-Anoia. 


Aquesta dresina va ser adquirida en l'any 1982, per facilitar els treballs de manteniment de les instal·lacions fixes de la xarxa Llobregat-Anoia. Es tracta d'un vehicle amb una sola cabina de conducció davantera i una plataforma posterior de vores baixes i equipada amb una grua. Normalment circula, acoblat amb vagó de servei numero 60.751. La plataforma pot albergar un equip d'auscultació i mesura electrònica de la via, dels túnels i les instal·lacions, equip que s'intercanvia amb el seu homònim 171.01, de la xarxa Barcelona-Vallès.


Característiques tècniques dresina:

Sèrie: 270
Numeració: 271.01
Antiga numeració: SL-1
Numero deixos: 2
Unitats postes en servei: 1
Any de construcció: 1982
Amplada carril: 1000 mm.
Tracció: Dièsel hidràulica.
Potencia: 147 kW.
Motor: Deutz F8L 413F
Diàmetres rodes: 710 mm.
Velocitat: 75 km/h.
Longitud entre topalls: 9.600 mm
Pes: 15 tm.
Càrrega màxima: 11 tm.
Grua: Hiab model 650A
Màxim pes de càrrega: 6 tm.
Fabricada per: Robel
Model: 54.17.6
Numero cabines: 1
Capacitat cabina: 9 seients
Enganxall: TC
Dipòsit: Martorell

El vagó 60.751, va ser incorporat a la xarxa del Compañía General de Ferrocarriles Catalanes (CGFC), en l'any 1926, posteriorment va ser transformat en el taller de Martorell, amb una nova plataforma i unes noves vores baixes metàl·liques i tal com s'ha esmentat circula acoblat a la dresina 271.01.


Característiques tècniques vagó:

Sèrie: 60
Numeració: 60.751
Antiga numeració: P-404
Numero deixos: 4 (2'2')
Unitats postes en servei: 1
Any de construcció: 1926
Amplada carril: 1000 mm.
Longitud entre topalls: 11.050 mm.
Diàmetre rodes: 750 mm.
Tara: 8 tm.
Carrega maxima: 15 tm.
Velocitat màxima autoritzada: 50 km/h.
Fabricat per: Braine-le-Comte (BLC), Belgica.
Reconstruït: Taller FGC de Martorell
Enganxall: TC
Dipòsit: Martorell

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada