dissabte, 10 de novembre del 2018

Locomotores elèctriques, sèrie 278 de Renfe.


Per als plans de reconstrucció i modernització dels ferrocarrils espanyols en les dècades posteriors a la Guerra Civil, es va planejar una extensió de les electrificacions de les línies generals i amb major tràfic. Per a això es van haver d'encarregar diverses sèries de locomotores de diversos orígens, fabricants i configuracions tècniques que van constituir posteriorment les sèries 7600, 7700 i 7800.


La sèrie 278 (7800 segons l'antiga numeració de Renfe) és una sèrie de locomotores elèctriques que popularment van rebre el sobrenom de "Panchorgas". La sèrie està formada per 29 unitats fabricades, entre els anys 1954 i 1960, per Westinghouse i la Sociedad Española de Construcción Naval (SECN) i eren utilitzades principalment en trens de mercaderies. Equipades amb 3 vogies de 2 eixos, oferien una potència de 2200 kW, però eren massa agressives per a la via, i malgrat tenir una potència similar a les locomotores de les sèries 276 i 277. Mai van donar tan bon resultat com aquestes.


Van ser finançades en part pel govern nord-americà a canvi de la instal·lació de bases militars al territori espanyol.

Van deixar de circular en 1992, després de 40 anys de servei.

Tres de les locomotores s'han pogut conservar, una en el Museu Ferroviari de Vilanova i La Geltrú, una altra per l'associació saragossana AZAFT i la tercera a Alcázar de San Juan.


Característiques tècniques:

Sèrie: 278
Antiga sèrie: 7800
Tipus: LE
Rodament: Bo'Bo'Bo'
Unitats construïdes: 29
Unitats preservades: 3
Numeració: 278-001-3 a 278-029-4 (7801 a 7829)
Any de construcció: 1954 a 1960
Any de retirada servei: 1992
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 3 kV=
Potencia: 2.208 kW
Motors: 6 X Westinghouse 376 A
Diàmetre rodes: 1.118 mm
Longitud total entre topalls: 20.193 mm
Pes total: 120 tm.
Velocitat: 110 km/h
Fre elèctric: Reostàtic
Fre pneumàtic: Buit.
Sistemes de seguretat: ASFA i home mort.
Comandament múltiple: 2
Construïdes per: Westinghouse, Baldwin-Lima-Hamilton i SECN.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada