CRT – Comsa Rail Transport - COMSA Corporación.
L'origen d'aquestes locomotores es remunta a l'any 1959, quan el Ferrocarril de l'Estat romanès (CFR), va encarregar 6 locomotores a la indústria suïssa, per servir de prototipus d'una nova sèrie de locomotores dièsel elèctriques, aquestes sis unitats van ser construïdes per: Schweizerischen Lokomotiv- und Maschinenfabrik Winterthur (SLM), Sulzer i Brown, Boveri & Cie (BBC).
Una vegada efectuades les proves necessàries, i d'haver obtingut les llicències necessàries, la fàbrica de locomotores romanesa Electroputere de Cracovia, va construir fins a l'any 1993, 2496 unitats. CFR (1476 unitats), els ferrocarrils privats de Romania (160 unitats) i els ferrocarrils estatals a Polònia (420 unitats), Bulgària (130 unitats) i la Xina (379 unitats).
Amb els anys aquestes locomotores han estat molt apreciades per les companyies de treballs de vies, estan presents a diversos països: Romania, Alemanya, Itàlia, Espanya, Polònia, Bulgària, Iran i la Xina.
Aquestes locomotores van ser postes en servei per COMSA, en l'any 2000, en numero de 18, per treballar en la construcció de diferents trams de l'AVE.
Característiques tècniques:
Sèrie: 060-DA
Tipus: LDE
Rodament: Co'Co'.
Unitats construïdes: 2496
Unitats en servei a COMSA: 18
Numeració: L09 a L19 i L61 a L67
Any de construcció: 1959 a 1993
Any de posada en servei per COMSA: 2000
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Dièsel-elèctrica.
Potencia: 1397 kW
Motors: 1 X Sulzer 12LDA28
Longitud total entre topalls: 17.000 mm
Diàmetre rodes: 1105 mm.
Pes total: 114 tm.
Velocitat: 100/120 km/h
Construïdes per: SLM, Sulzer, BBC i Electroputere.
Nota: Posseeixen WC i lavabo.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada