divendres, 22 de gener del 2021

Locomotores dièsel-elèctriques, sèrie 307 «EUROFIMA», de RENFE.

RENFE - Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles. 

EUROFIMA: Societat Europea per al Finançament de Material Ferroviari, creada l'any 1955, amb seu a la ciutat suïssa de Basilea. 

Renfe 307 - 307-004-2, estació Castelló de la Plana

Aquesta sèrie de locomotores dièsel-elèctriques, van ser adquirides amb un crèdit d'EUROFIMA. 

Sèrie de 10 locomotores mixtes de maniobres i línia que generalment van circular per València i Astúries, on van acabar els seus serveis. Inicialment la sèrie va ser matriculada com 10700. 

Construïdes per La Brissoneau et Lotz, van ser muntades en les instal·lacions de B&W (Babcock & Wilcox de Bilbao) i MTM (La Maquinista Terrestre y Maritima de Barcelona), ambdues empreses adquirien les llicències necessàries per a construir els motors, cinc unitats cada una. 

Renfe 307 - 307-009-1, estació Valencia Termino

Característiques tècniques: 

Sèrie: 307 
Antiga sèrie: 10700 
Tipus: LDE 
Numeració: 10.701 a 10.710 
Numeració UIC: 307-001-8 a 307-010-9 
Rodament: Bo'Bo' 
Unitats en servei: 0 
Unitat postes en servei: 10 
Any de construcció: 1959 a 1962 
Any baixa servei: 1988 a 1990 
Amplada carril: 1668 mm 
Tracció: Dièsel elèctrica 
Longitud entre topalls: 14.680 mm 
Amplada: 2.800 mm 
Alçada: 4.007 mm 
Pes: 66 tm. 
Distancia entre pivots: 7.500 mm 
Potencia: 445 Kw 
Esforç de tracció: 103,95 kN 
Motor: 1 X Sulzer 6LDA-22E (S-622-ES) 
Generador: 1 X La Brissoneau 880-38 
Motors de tracció: 4 X La Brissoneau BL453-29G 
Diàmetre rodes: 1.100 mm 
Velocitat: 80 km/h 
Fre: Aire comprimit-buit
Capacitat combustible: 2.500 l. 
Cabines de conducció: 1 
Fabricada per: La Brissoneau et Lotz, MTM i B&W. 
Model: 040 DE

Renfe 307 - 307-301-8, estació Castelló de la Plana


Una foto de Kurbelwelle.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada