dijous, 28 de gener del 2021

Locomotores dièsel-elèctriques, sèrie 304, de RENFE.

RENFE - Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles.

RENFE - 304 – 304-028-4, Poble Nou, BCN.


En l'any 1964, Renfe convoca un concurs internacional pera la compra de 30 locomotores de maniobres d'una potència entre 350 CV i 500 CV. La Maquinista Terrestre y Maritima és la guanyadora d'aquest concurs, amb una locomotora basada en l'anterior sèrie 303 millorada i simplificada.

Encara que el concurs preveia la construcció de 30 unitats (10401 a 10430), la sèrie va ser ampliada en l'any 1968 amb 23 unitats (10431 a 10453) i finalment en l'any 1974 amb 10 unitats més (10451 a 10463), aquests tres lots presentaven petites diferències entre ells.

Aquestes locomotores van ser distribuïdes per tota la península Ibèrica.

RENFE - 304 - 304-036-7, Estació Port-Bou.

Característiques tècniques:

Sèrie: 304
Antiga sèrie: 10400
Tipus: LDE
Numeració: 10401 a 10463
Numeració UIC: 96 71 9 304-001-1 a 96 71 9 304-063-1
Rodament: C'o
Unitats en servei: 0
Unitats preservades: 6 (quatre en funcionament)
Unitat postes en servei: 63
Any de construcció: 1967 a 1977
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel elèctrica
Longitud entre topalls: 9.800 mm
Alçada: 4.923 mm
Pes: 48 tm.
Potencia: 298,28 Kw
Esforç de tracció: 69 kN
Motor: 1 X Sulzer 6LDA-22B
Generador: 1 X BBC CGE-808
Motors de tracció: 2 X BBC GDTM-1522
Velocitat: 45 km/h
Cabines de conducció: 1
Sistema seguretat: Home mort
Números de fàbrica: 136 a 198
Fabricada per: MTM i BBC.


RENFE - 304 - 304-043-3, Estació Port-Bou.


G&O P-304-063-1 (93 71 1 336 063-3)

ex RENFE 304-063-1

 (Preservada per CEHFE a Martorell).


Una foto de JA Graf.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada