dijous, 18 de febrer del 2021

F.C. Tortosa – La Cava - Automotor TAB-1.

FESA - Ferrocarriles Económicos S.A.

FESA TAB-1 (La Cava)

L'origen d'aquest automotor s'ha de buscar en la llei de 17 de juliol de 1953, el Pla d'Ajudes i Millores dels Ferrocarrils de Via Estreta. La companyia dels Ferrocarriles Económicos S.A. va adherir-se a aquestes ajudes i li va ser concedit un automotor (havia demanat 2 automotors i dos cotxes de viatgers).

Aquest automotor pertanyia a la sèrie 2100 de FEVE, l'últim de la segona subsèrie.

Aquesta sèrie d'un sol automotor, va ser bategada amb el pompós nom de Tren Automotor Billard (TAB).

En tancar FEVE el F.C. Tortosa – La Cava, aquest automotor va ser enviat al F.C. Carcaixent-Dénia, en tancar aquesta línia en l'any 1974, va ser enviat al F.C. Alacant-Dénia, posteriorment va ser utilitzat per FGV com a vehicle de socors amb la numeració 15-03.

Aquest automotor en l'any 2005 va passar al CIFVM de Madrid, el qual l'havia de rebre l'associació d'Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre a canvi d'un motor Rolls-Royce, no sé si aquesta barata va arribar a realitzar-se abans de l'atur d'activitats per part de l'associació esmentada.

FESA TAB-1 (Tortosa)

Característiques tècniques:

Sèrie: TAB
Classe: DMU-1
Disposició dels eixos: B2
Unitats posades en servei: 1
Numeració assignada: 1.
Any de construcció: 1958
Any de posada en servei: 1959
Retirats serveis l'any: 1968
Ampla via: 1000 mm
Tipus de tracció: Mecànica (Dièsel)
Motor: 1 X Willeme F6M 517P
Potencia: 111,85 kW
Velocitat màxima: 70 km/h
Diàmetre rodes: 700 mm.
Tara: 14 tm.
Pes en orde de servei: 20 tm.
Longitud entre topalls. 10.550 mm
Amplada: 2.320 mm
Nombre de departaments: 2
Nombre de seients de 3a: 30 +3 transporti'ns
Cabines de conducció: 2
W.C.: 1
Número de fàbrica: 2131
Model: A150
Construït per: Etabl. Billard – Talleres FC Peñarroya – Puertollano, de la Sociedad Minero-Metalúrgica de Peñarroya (SMMP).

FESA TAB-1 (Jesus i Maria) 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada