divendres, 26 de febrer del 2021

FGC – Funicular de Vallvidrera-I

FSB – Ferrocarril de Sarrià a Barcelona.

FC – Ferrocarriles de Catalluña.

FGC – Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.

Encreuament (1907)
En l'any 1906 la companyia del Ferrocarril de Sarrià a Barcelona, va decidir construir aquest funicular per enllaçar el barri de Vallvidrera amb el de Sarrià.

Per efectuar l'enllaç amb l'estació inferior del funicular, es va construir una línia de tramvia que partia d'un baixador (actual estació Tres Torres) situat abans d'arribar a l'estació de Sarrià i que tenia el seu recorregut pel carrer Anglí fins al carrer Granados per a després serpentejant per la falda de la muntanya arribar a l'estació inferior, aquest ramal tenia una longitud de 2,1 km i estava servit per tramvies tipus "Charleroi". En l'any 1916, el seu servei va quedar substituït per prolongació dels Ferrocarrils de Catalunya cap al Vallès i el seu recorregut va quedar escurçat fins al carrer Granados, va subsistir fins al final de la Guerra Civil.

Baixador Tres Torres (1919)

Pujant cap a l'estació Peu de Funicular (1907)

El traçat d'aquest funicular és quasi rectilini. En el seu recorregut hi havia dos baixadors, el primer donava servei al carrilet del «Mina Grot» i el segon dóna servei a la carretera de les Aigües.

Els cotxes inicialment fórem construïts amb dos departaments tancats i tres d'oberts, cap als anys vint, del segle passat, vàrem ser tancats completament, en el 1980 en passar als FGC tornaren a ser totalment remodelats i en l'any 1991 es va obrir un passadís central que comunicava els diferents departaments.

Baixador carretera de les Aigües (1976)

Característiques Tècniques:

Tipus: Funicular clàssic
Data d'inauguració: 1906
Reconstruït l'any: 1922, 1981 i 1991.
Data fi de servei: 1995
Estació inferior: Vallvidrera-inferior, correspondència amb l'estació FSB Peu del                             Funicular (192,25 msnm).
Estació superior: Vallvidrera-superior (355,25 msnm).
Ampla de via: 1000 mm.
Longitud: 729 m.
Desnivell: 163 m.
Pendent màxima: 28,5 %.
Motorització: Elèctrica, situada en l'estació superior.
Potencia: 33,1 kW
Cable tractor: 30 mm
Velocitat: 2,5 m/seg.
Vehicles: 2
Longitud del vehicle: 10.140 mm.
Passatgers: 80 + 1 per vehicle.
Capacitat: 800 passatgers/hora, en cada sentir.
Vehicles construïts per: Von Roll + Carpintería Estrada (Sarrià)
Constructor: Von Roll
Horari: 6:41 a 22:54 hores.

Just passat l'encreuament (1994)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada