Burdindidearen
euskal museoa.
Julián
Elorza, 8
20730
- Azpeitia
Gipuzkoa
Excursió
d’un dia, si es realitza amb tren des de Bilbao.
Des de l’any 1992 l’estació de Azpeitia, del antic ferrocarril
del Urola, que unia les poblacions de Zumarraga amb Zumaia, es la seu del Museu
del Ferrocarril Basc.
Es
recomanable abans d'entrar al Museu donar una volta per la població de Azpeitia,
localitat travessada pel riu Urola. Per
concloure el dia recomano una visita a la costanera localitat de Zumaia, amb el seu port, les seves platges, el seu
"flysch" que són formacions de roques calcàries i arenoses disposades
en làmines.
Abans
de entrar en el museu es aconsellable pujar a la passarel·la que travessa la platja de vies i que comunica una
zona i altra de Azpeita i que permet una vista privilegiat tant del Museu com
dels seus voltants, la vista del massís del Izarraitz, la bonica
estació d’ Azpeitia, el palau de Enparan
tot mirant cap el centre de la població,les infraestructures ferroviàries que
comprenen la rotonda amb el seu pont
giratori, les cotxeres, la substació elèctrica, els tallers mecànics i el
material exposat en la platja de vies.
En
el Museu basc del ferrocarril es pot contemplar des de les primeres locomotores
de vapor fins a les maquetes a mida natural
de les modernes unitats del metro de
Bilbao i del nou tramvia, tramvies antics, automotors, nombroses locomotores diesel i elèctriques, una nostra variada de vagons tant de càrrega com de passatgers, així
com una sèrie de vehicles antics de transports
com a troleibusos, autobusos, antics
cotxes de bombers, etc.
També
es pot visitar el taller mecànic de l'antic ferrocarril de l'Urola, l'antiga
central de transformació elèctrica. En aquest edifici es pot observar tot tipus de plaques i instrumental
relacionat amb el món del ferrocarril, així com una petita maqueta. En el
mateix edifici de l’estació de Azpeitia, en la planta superior i han dues col·leccions
que són molt destacades, la col·lecció
de rellotgeria ferroviària i una mostra d'uniformes utilitzats en el món del
ferrocarril des de finals del segle XIX fins l'AVE.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada