Funicular del Turo del Castell de Budapest,
(1999).
A la ciutat de Budapest si travessem el Danubi
per el Pont de Les Cadenes, des de el barri de Pesta al barri de Buda, ens trobem
el funicular que porta fins al cap d’alt del turo on s’assenta el Castell de
Buda.
Aquest funicular va ser dissenyat per H.
Wohlfahrt i Oe. Juraszek, va entrar en funcionament el 02 de març 1870, mogut a
vapor. Destruït durant la segona guerra mundial, en l’any 1944. Va ser
reconstruït con funicular elèctric i tornar a obrir el 4 de juny de 1986.
Característiques Tècniques:
Tipus:
Funicular clàssic de doble via paral·lela, 24-SSB
Data
d’inauguració: 3-02-1870
Reconstruït
l’any: 1986
Estació
inferior: Clark Ádánter (110 msnm)
Estació
superior: Szent György (161 msnm)
Ampla
de via: 1435 mm
Longitud:
101 m
Desnivell:
51 m
Pendent
màxima: 48 %.
Motorització:
Eléctrica, situada en l’estació superior.
Cable
tractor: 29 mm
Velocitat:
3 m/seg.
Vehicles:
2.
Passatgers:
24 per vehicle.
Capacitat:
480 passatgers/hora, en cada sentir.
Notes: El 1986 es van construir els vehicles
amb la mateixa aparença que tenien en el primitiu funicular.
Pertany
a la companyia de transports de Budapest BKVZRT.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada