diumenge, 7 de juliol del 2013

ADIF – 355 (TALGO XXI)

Aquest trens deriven del prototipus Talgo XXI (o BT) que era un tren autopropulsat dièsel amb bogies d'ample variable per poder circular indistintament en vies d'ample UIC i ample ibèric. Tot i que la numeració de la sèrie correspon a una locomotora dièsel, en realitat aquest prototip era una unitat completa de tren amb estructura pull-push, amb dues locomotores i cotxes intermedis Talgo de la sèrie 7. 

Aquest prototip té el record mundial de velocitat amb tracció dièsel, havent aconseguit arribar als 256,38 km /h al juny de 2002.

Des de el novembre de 2002 l'únic tren construït es troba dividit en els dos trens actuals. Cadascuna d’aquest trens consta d’un cap motriu, dos cotxes intermedi i un cotxe amb cabina de conducció.

La denominació oficial d’aquest trens és: Tren de Apoyo a la Explotación.


Característiques tècniques locomotora:

Sèrie: 355
Rodament: Bo1 (Composició: Bo1 + 1 + 1 + 1)
Unitats en servei : 2
Unitat construïdes : 2 
Numeració: 355-001-9 i 355-002-7
Any de construcció: 1998
Amplada carril: 1435 / 1668 mm
Tracció: Diesel
Longitud entre topalls: 15.000 mm
Pes: 44 tm
Potencia: 1500 kW
Motor: MTU V12
Transmissió: Hidromecànica Voith
Velocitat: 220 km/h
Fabricades per: Krauss-Maffei
Sistemes seguretat: ASFA, ASFA digital i LZB
Nota: Rodadura desplaçable, articulació Talgo i pendulació natural.
Virgen del Pilar (ex A01 Virgen del Rocio)
95 71 0 355-001-9 + 90 71 7 355-302-2 + 90 71 7 355-303-9 + 98 71 8 355-300-5
Virgen de Montserrat (ex A02 Virgen de los Reyes) 
95 71 0 355-002-7 + 90 71 7 355-300-5 + 90 71 7 355-301-3 + 98 7 8 355-301-3

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada