Aquesta maquina propietat del “Museo del Ferrocarril – Fundación de los Ferrocarriles Españoles”, ha estat cedida a l’ Associació per a la Reconstrucció i Posta en Servei de Material Ferroviari Històric (ARMF), que la cuida i l’explota, des de l’any 1996.
En l’any 1953 Renfe va encarregar la construcció de 10 locomotores Garratt per a trens de mercaderies. Aquestes maquines de vapor eren del mateix model que les encarregades en l’any 1931 a l’empresa Babcock & Wilcox.
Aquestes 10 màquines tenien petites modificacions respecta al model original com: la instal·lació d'un equip precalentador de l'aigua d'alimentació, van sortir de fabrica ja fuelitzades i tenien la xemeneia diferent.
L’uniat 282F-0430, va ser l’ultima locomotora de vapor fabricada Espanya i possiblement de l’Europa Occidental, va ser entregada el 18 d’abril de 1961.
Durant aquest últims anys a realitzat el servei del Tren Turístic "El Tren dels Llacs" dels FGC.
Característiques tècniques Locomotora - Tender:
Sèrie: 282F
Rodament: 141 + 141
Unitats en servei: 1
Numeració de l’ unitat preservada: 282F-0421 (92716933107-5)
Unitats construïdes: 10
Numeració assignada: 282F-0421 a 282F-0430
Any de construcció: 1960 a 1961
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Vapor
Distribució: Walschaerts
Longitud entre topalls: 25.360 mm
Pes: 170,250 tm
Capacitat fuel: 16,5 tm.
Capacitat aigua: 22 m3
Potencia: 1324 kW
Esforç de tracció: 271 kN
Velocitat màxima autoritzada: 70 km/h
Fabricant: Sociedad Española de Construcciones Babcock y Wilcox.
Números de fabrica: 730 a 739.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada