dissabte, 16 d’agost del 2014

ET-FV - Unitat elèctrica de tren, sèrie 200.

ET-FV - Eusko Trenbideak



En l'any 1983, la Compañia de Ferrocariles Bascos, signa un contracte amb CAF, Babcock Wilcox Española i Westinghouse (WESA), per a la construcció de 20 unitats de tren per a via mètrica, amb característiques pròpies dels ferrocarrils metropolitans, o sigui amb una ràpida acceleració i amb una gran capacitat.

La primera unitat va ser lliurada el 21 de gener de 1986 a Lezama i l' 1 de febrer del mateix any, va realitzar el viatge inaugural. Els trajectes habituals d'aquestes modernes unitats de tren és l'enllaç entre Bilbao (Bilbo), Las Arenas (Areeta) i Plentzia (Gaminiz) i també de Lutxana a Sondika i Lezama. Més endavant també van estar destinades a la connexió de llarga distancia Bilbao i San Sebastian -Hendaya.

El seu color i disseny exterior, inicialment, diferent bastant dels altres models en servei en els Ferrocarriles Bascos. Amb el color blanc i les franges grogues i blava i l'espai de les finestres en blau marí, li donen un aire més modern i vistós. Amb es transcurs dels anys han rebut color blau marí estàndard de les unitats del s ET-FV.

Les unitats de tren inicialment estaven formades per tres cotxes, que formen una composició de motor-remolc-motor (M-R-M) amb possibilitat d'instal·lar un altre cotxe remolc intermedi, fet que es va produir en l'any 1996 i 1999.

Els cotxes disposen d'un bastidor clàssic sobre el qual descansa la caixa, construïda en alumini. Les testeres són de polièster reforçat amb fibra de vidre, tot això lligat al bastidor.

Cada cotxe té 3 plataformes amb 6 portes pneumàtiques corredisses i lliscants. La disposició dels seients és de 2 + 2 amb passadís central i encarats entre ells. El sòl és de cautxú embotonat de gran durada i consistència i en el sostre una graella d'alumini deixa passar la llum de dues fileres de fluorescents.

Pel que fa als vogies, està format per un bastidor en forma de “H” en el qual es troba la suspensió primària i secundària. En el centre una corona de suport, rep tot el pes del bastidor. La suspensió secundaria és pneumàtica.

L'esforç de tracció entre els vogies i les caixes dels cotxes és transmesa per bieles d'arrossegament interior.

Els motors van disposats longitudinalment en el vogies i actuen sobre els dos eixos a través d'un conjunt format per cardans i reductors.

L'equip elèctric disposa d' un control per “Chopper”, la qual cosa permet un control gradual i continuo del nombre de revolucions dels motors.

La cabina de conducció, està disposada en un dels dos testers dels cotxes motors, seguint el model d'un lloc central per al maquinista amb un pupitre de comandament central respecte al parabrisa. La cabina disposa de ventilació per aire forçat i il·luminació per fluorescents. El parabrisa va dotat d'un sistema antibaf elèctric i neteja parabrises pneumàtic.

En l'any 2000 van ser equipades amb enganxall Schafemberg que permet l'acoblament mecànic i pneumàtic però no al comandament múltiple.

L'entrada en servei de les noves unitats de la sèrie 900, porta a pensar en una propera retirada d¡aquestes ja veteranes unitats.




Característiques tècniques:

Sèrie: 200 
Rodament: Bo'Bo'+2'2'+2'2'+ Bo'Bo'
Composició: EMU-4 (M-R-R-M)
Unitat construïdes: 20
Numeració: 201 a 220
Any de construcció: 1985
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Eléctrica
Pantògraf: AM32-AV-U2M
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 960 kW
Esforç de tracció: kN
Motor: 4 X GEE-326 B1
Longitud entre topalls: 68.830 mm
Pes: 119 tm
Velocitat: 80 km/h
Seients 2ª classe: 260
Fabricades per: CAF - Babcock Wilcox Española - Westinghouse

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada