Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana.¨
Quan al juny de 1986, la línia d'Alacant a Dénia va ser transferida a la Generalitat Valenciana, va rebre setze automotors, de manera que FGV inicialment va comptar vuit unitats MM.
A la primavera de 1984 van arribar les primeres unitats renovades a la línia d'Alacant a Dénia substituint als antics automotors Billard.
L'origen d'aquestes unitats està en el model escollit pel Ministeri d'Obres Públiques per a les múltiples xarxes que FEVE reagrupava. Ven aviat va quedar àmpliament manifesta la seva escassetat de potència, els automotors 2300 amb només 210 CV de potència per automotor. Aquest greu problema, unit a un envelliment prematur del parc a causa de la circulació per vies en molt deficient estat de conservació, va fer que, en arribar la dècada dels vuitanta, es busqués una solució per continuar aprofitant tan gran quantitat de vehicles. En 1983, i amb motiu d'una gran reparació, dels automotors, 2326 i 2352, van ser dotats per primera vegada amb un motor PEGASO 9.152 de 300 CV en els tallers de Santander.
El resultat d'aquestes modificacions va cristal·litzar en un projecte de reforma de la totalitat del parc d'automotors 2300 de FEVE el qual donaria pas a la renovació de 72 automotors amb els quals es formarien 33 automotors dobles i deixant la resta, 7 automotors, com automotors simples. L'execució va ser repartida entre CAF, MACOSA i Babcock & Wilcox a raó de 24 unitats per a casa empresa, 66 automotors van perdre una cabina de conducció, per permetre l' intercomunicació entre els cotxes que van quedar formant unitats dobles de dos cotxes motors. En procedir aquests nous automotors d'una transformació dels primitius automotors MAN, poc van variar les característiques essencials del vehicle. En la nova configuració d'unitat Motor-Motor ja no es preveia el possible arrossegament de remolcs, però sí que es va preveure el comandament múltiple per a dues unitats. La nova divisió interior va presentar un departament de viatgers únic al qual s'accedia a través de quatre portes corredisses accionades pneumàticament. En cada tester se situava una cabina de conducció i una porta frontal amb plataformes d'intercomunicació. Entre cotxes d'una mateixa unitat existien portes d'intercomunicació i plataformes amb rivets de cautxú. Els nous seients mantenien la disposició 2 + 2 però disposats en dos grans blocs amb les files orientades en un sol sentit. Exteriorment aquests automotors han mostrat diferents decoracions: gris clar amb franges blaves i negres en temps de FEVE, gris i groc en temps de FEVE i també en els primers temps a FGV i blanc, amb franges grises i taronja a FGV.
Les caixes eren de construcció autoportant i estaven construïdes amb acer soldat i amb un revestiment interior de panells de polièster. Per a la calefacció s'usa la calor de l'aigua de refrigeració del motor de cada cotxe, a través de quatre radiadors amb ventilador, per cotxe.
Tant els vogies motors com els portadors tenien bastidors d'acer amb suspensió primària i secundària per molles helicoïdals i amortidors. El motor, sent del tipus horitzontal per a la seva construcció inicial destinada per a autobusos, quedava suspès per tres punts sota el bastidor. Directament units a ell es troben un acoblador hidràulic i la caixa de la transmissió, des de la qual surt un arbre articulat cap als reductors del vogia motor.
Disposaven en cada extrem d'un enganxall semiautomàtic Scharfenberg.
Com a equips de seguretat disposaven del sistema " home-mort" de simple efecte (SIFA).
Característiques tècniques:
Sèrie: 2300
Tipus: DMU-2
Rodament: B'2'+2'B'
Composició: Mc+Mc
Unitats en servei: 0
Unitat construïdes: 33
Unitats postes en servei: 8
Numeració: 2301-2302 a 2315-2316
Construides l'any: 1966 a
1968
Any de reconstrucció: 1983 a 1985
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Dièsel hidràulica
Potencia: 310 kW
Motors: 2 X PEGASO 9152/2
Transmissió: Voith Diwabus 506
Longitud total entre topalls: 34.920 mm
Pes total: 46,4 tm
Velocitat: 80 km/h
Seients 2a classe: 96
Construïdes per: Babcock & Wilcox, CAF i Macosa.
Nota: Aquets automotor han estat transformats en la sèrie 2500.
Muy buen apartado, pero aviso que queda una unidad en funcionamiento actualmente , el 2312 y 2311
ResponElimina