La sèrie 303, va nèxia a partir d'un encàrrec efectuat per la mateixa Renfe a les empreses: la suïssa Sulzer Fréres de Winterthur, i les nacionals: Maquinista Terrestre y Maritima (MTM) i Sociedad Española de Construcciones Babcok & Wilcox (B&W). Inicialment aquesta comanda era per 20 locomotores dièsel-elèctriques destinades al servei de maniobres en estacions de mercaderies.
La primera subsèrie: 10301 a 30320, es va dividir la seva construcció, de la següent forma:
MTM: Part mecànica de 10 locomotores i 2 motors dièsel.
B&W: Part mecànica 10 locomotores i 2 motors dièsel.
Sulzer: 16 motors dièsel
Crompton Parkinson: Generadors i motors elèctrics
Oerlikon: Aparells elèctrics
La segona subsèrie: 10321 a 10400, es va dividir la seva construcció entre les empreses:
MTM i B&W: Part mecànica i motors
Brown & Boveri: Generadors, motors elèctrics i aparells elèctrics.
La tercera subsèrie: 11301 a 111400, es va dividir la seva construcció entre les empreses:
MTM i B&W: Part mecànica i motors
Brown & Boveri: Generadors, motors elèctrics i aparells elèctrics.
La quarta subsèrie: 12301 a 12302, es va dividir la seva construcció entre les empreses:
MTM i B&W: Part mecànica i motors
Brown & Boveri: Generadors, motors elèctrics i aparells elèctrics.
Característiques tècniques:
Sèrie: 303
Antiga sèrie: 10300, 11300 i 12300
Numeració: 303-001-2 a 303-202-6
Rodament: C (bieles acoblades)
Unitats en servei o preservades: 22
Unitat postes en servei: 202
Any de construcció: 1953 a 1966
Any posada en servei: 1953
Any baixa servei: 1990
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel-elèctrica
Longitud entre topalls: 9800 mm
Pes: 48,3 tm.
Potencia: 200 kW
Esforç de tracció: 130 kN
Motor: 1 X Sulzer 6LD22
Generador elèctric: Compton Parkinson CG-310 o BBC GCE-808
Motor s elèctric: 2 X Crompton Parkinson G-191 A-1 o BBC GTDM-1522
Velocitat: 45 km/h
Fabricada per: MTM, B&W, Sulzer
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada