Autobusos TMB sèrie 400, ACLO Regent Mark III (1r subsèrie)
Aquests autobusos van ser els primer adquirits per modernitzar l'envellit parc de la companyia Tranvías de Barcelona, SA.
El xassís van ser adquirits a la companyia anglesa A.E.C. que per l'exportació s'anomenava ACLO i van ser carrossat per Carde y Escoriaza de Saragossa.
Unes quantes unitats: 21, vàrem ser recarrossades per SEIDA en vehicles d'un sol pis, entre els anys 1963 i 1965.
Característiques tècniques:
Sèrie: 400
Numeració: 401 a 445
Unitats preservades: 1 (410)
Any entrada servei: 1948 a 1950
Any retirada servei: 1968
Constructor: ACLO (A.E.C.)
Model: Regent Mark III
Carrosser: Carde y Escoriaza
Motor model: A.E.C. A 207
Cicle motor: Diesel
Posició motor: Vertical davanter
Numero cilindres del motor: 6
Cilindrada motor: 9600 cc
Potencia motor: 125 CV a 1800 rpm
Caixa transmissió: Semiautomàtica
Model transmissió: A.E.C.
Numero relacions transmissió: 4 + 1R
Numero d'eixos: 2
Distancia entre eixos: 5333 mm
Longitud total: 8200 mm
Amplada: 2490 mm
Alçada: 4369 mm
Numero places assegudes planta: 27
Numero places assegudes 1r pis: 33
Disposició portes (numero elements): 0-1 (4)-0
Procedència: Tranvías de Barcelona
Dades extretes del Llibre: Tranvías de Barcelona S. A. 1940 - 1958 de César Ariño.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada