dimarts, 5 de juny del 2018

Algunes notes sobre el KLB (Kriens – Luzern Bahn)

Antiga estació de Kriens (2003)
Aquest ferrocarril unia la ciutat de Kriens, situada a la part occidental de Lucerna, amb aquesta ciutat.

El seu origen és el d'un ferrocarril industrial, l'empresa metal·lúrgica Bell & Cie en va ser la impulsora, altres empreses al llarg de la ruta també disposaven d'una connexió ferroviària, com ara la cerveseria Eichhof, la cooperativa de consumidors, una laminadora de coure, una fàbrica de maons, una fàbrica de pasta i altres.

En l'any 1886 es va iniciar el servei ferroviari, amb trens mixtos de passatgers i mercaderies.
En l'any 1900, amb la creació del tramvia de Lucerna a Kriens, la companyia KLB passa a dependre de la companyia de transport de Lucerna VBL (Verkehrsbetriebe der Stadt Luzern), i el seu traçat urbà s'electrifica i s'instal·la un tercer carril (1000/1435 mmm).
En l'any 1997, VBL ven la concessió del KLB a una nova companyia particular de nom KLB-Betriebsgenossenschaft.
En l'any 2009, la concessió de KLB, va passar al Zentralbahn (ZB), es construeix la línia de doble amplada (1435/1000 mmm amb quatre carrils) entre Luzern I Horw-Rösslimatt. 

El KLB a utilitzat locomotores a vapor, elèctriques, dièsels i finalment un vehicle bi-vial Zephir.

KLB -  Tm 14.240 - 36 "Belloli"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada