diumenge, 3 de juny del 2018

Les locomotores Dièsel-Hidràuliques, sèrie 340 de Renfe.

Aquestes locomotores deriven de la sèrie V220 dels DB.

Postal
Aquestes malaurades locomotores, que al seu moment van representar el màxim exponent tècnic dins de Renfe, van tenir una vida, en alguns casos de tan sols 18 anys de servei, amb uns recorreguts totals de quilòmetres més aviat baixos, i encara que en els primers anys la seva vida va ser intens, no van arribar a gaudir del beneplàcit dels tècnics (màquines complicades de manteniment, per aquella època a Espanya) i dels maquinistes que les conduïen (poca i mediocre formació). Sorprèn que unes locomotores concebudes i adquirides per remolcar trens ràpids de viatgers de fins a 600/700 tm., sense moltes parades, i a una velocitat comercial de 100/110 km/h, es destinessin a remolcar trens diferents dels serveis previstos inicialment. Passant a remolcar més de mitja vida, lents trens de mercaderies.

Postal
Característiques tècniques:

Sèrie UIC: 340
Antiga sèrie: 4000
Tipus: LDH
Numeració: 340-001-7 a 340-032-2 (4001 a 4032)
Rodament: Bo'Bo'
Unitats construïdes: 32
Unitats en servei: 0
Unitat en preservades: 2
Any de construcció: 1966 a 1969
Any de posada en servei: 1967
Any baixa servei: 1987
Amplada carril: 19668 mm
Tracció: Dièsel-hidràulica
Potencia: 1974 kW
Esforç de tracció: 235 kN
Motor: 2 * Maybach-Mercedes Benz MD 870/1
Transmissió: 2 * Maybach-Mekydro K-184-BT
Velocitat: 130 km/h
Longitud entre topalls: 20.350 mm
Pes: 88 tm.
Diàmetre rodes: 1.016 mm
Numero cabines: 2
Sistemes de fre: Aire comprimit i buit, hidràulic i estacionament mecànic.
Acoblament: 2 unitats
Fabricada per: Krauss-Maffei I Babcox & Wilcox
Model: M400
Numero fabrica: 19315 a 19324, 909 a 928, 957 i 958
Nota: Les unitats, 4001 a 4010 varen ser fabricades a alemanya.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada