divendres, 29 de juny del 2018

Ferrocarril metropolita, Sèrie 100 de TMB.


Postal
 Aquesta sèrie d'automotors elèctrics van ser construïts per encàrrec del Ferrocarril Metropolitano de Barcelona, S.A. (Transversal) per tal de donar servei a la seva línia: Plaça Catalunya fins a Santa Eulàlia, inaugurada en l'any 1926.

Van ser construïts per: Material para Ferrocarriles y Construcciones, S.A. (CAF) i fabricats a les instal·lacions de la Herrería Barcelonesa (Can Girona), més tard MACOSA.
La seva construcció va ser amb elements metàl·lics. Els vogies, eren d'origen nord-americà: construïts per J.G. Brill Co.
El seu equipament de tracció era elèctric reostàtic amb maniobra remota, per tal de garantir el comandament múltiple de diversos automotors acoblats des d'una única cabina de conducció. La totalitat de l'equipament elèctric era d'origen nord-americà General Electric Co.

Foren els cotxes de metro més grans del món fins a mitjans dels anys 60.

En un principi l'explotació es realitzava amb unides simples, passant posteriorment a ser operat primerament en composicions dobles (perllongament de la línia fins a l'estació de Clot), per acabar la seva vida activa en composicions triples (perllongament fins a Torras i Bages).

Postal
Característiques tècniques:

Sèrie: 100
Tipus: AE
Rodament: Bo’Bo’
Composició: Mc
Unitats en servei: 0
Unitat construïdes: 12
Unitats preservades: 2 (124 i 126)
Numeració: 121 a 132
Any de construcció: 1926 i 1929
Any de retirada servei: 1979
Amplada carril: 1674 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1.500 V=
Potencia: 382,46 kW
Motors: 4 X General Electric 284
Vogies: Brill 27MCB4
Diàmetre de les rodes: 914 mm
Longitud total entre topalls: 21.690 mm
Pes total: 77,1 tm.
Velocitat: 60 km/h
Seients: 62
Sistemes de fre: de servei Pneumàtic, d'emergència elèctric per shuntat dels motors i d'estacionament mecànic.
Acoblament: 4 unitats
Nota: Captació per fregadors per 3r carril.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada