divendres, 1 de juny del 2018

Locomotores elèctriques Renfe sèrie 277.


La sèrie 277, és una sèrie de locomotores elèctriques de fabricació anglesa, sobrenomenades "Las Inglesas". Les 75 unitats que componen aquesta sèrie van ser fabricades per English Electric, Vulcan Foundry i Westinghouse.

Aquestes locomotores deriven extretament de les ex1000 (9000 després) de Ferrovia Paulista S.A. (FEPASA), Brasil.

Van ser adquirides per cobrir recorreguts muntanyencs electrificats, com el de la línia de Venta de Baños a Gijón que travessa la serralada cantàbrica passant pel túnel de la Perruca de 3,1 km de longitud que salva el port de Pajares, o en la rampa de Brañuelas en la línia de Lleó a A Coruña.

Van ser utilitzades principalment per a trens de mercaderies, encara que també van remolcar trens de viatgers. Fins i tot en els trajectes de fortes rampes eren les encarregades de proporcionar doble tracció als pesats trens de mercaderies i de viatgers que ho requerien, com el desaparegut Exprés "Costa Verde".

Aquesta sèrie de locomotores va ser un gran avanç en la confortabilitat dels maquinistes, especialment quant a comoditat.

Van començar a ser rellevades per les locomotores de la sèrie 251 a la fi dels anys 70.


Característiques tècniques: 

Sèrie: 277
Antiga numeració, sèrie: 7700
Tipus: LE
Rodament: Co'Co'
Unitats en servei: 0
Unitat construïdes: 75
Unitats preservades: 5
Numeració: 277-001-4 a 277-075-8 (7701 a 7775)
Any de construcció: 1952 a 1959
Any de retirada servei: 1994
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 3 kV CC
Potencia: 2208 kW
Motors: 6 X EE 514/B
Longitud total entre topalls: 20.567 mm
Diàmetre rodes: 1.220 mm
Pes total: 120 tm
Velocitat: 110 km/h
Sistemes de fre: pneumàtic d'aire comprimit (algunes unitats van ser equipades amb fre dual), elèctric reostàtic i d'estacionament mecànic.
Sistemes de seguretat: ASFA i Tren-terra (home mort en les equipades amb fre dual).
Construïdes per: English Electric, Vulcan Foundry i Westinghouse.
Cabines: 2
Acoblament: 3 unitats

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada