Aquesta sèrie estava formada per dues subsèries: A i B.
Subsèrie A
L'origen d'aquesta subsèrie trens està en l'encàrrec fet l'any 1938, la guerra civil primer i la GM II després, van fer que no s'entreguessin fins a l'any 1944.
Van ser fabricats per MTM (La Maquinista Terrestre i Marítima) i foren els primers cotxes amb equips elèctrics i mecànics de concepció moderna que van circular per la xarxa.
Com que la seva conducció era complexa i van donar bastants problemes, se'ls anomenava "Pajaritos". Com a conseqüència de la seva poca fiabilitat, se'ls va apartar ràpidament del servei.
Cotxes de construcció metàl·lica, tenien 3 portes dobles, dues cabines de conducció per cotxe motor i els seients disposats de forma longitudinal que eren de fusta.
Durant els anys 70 del segle passat, a causa de la manca de material mòbil, s'aprofitaren formant un tren de quatre cotxes. Més endavant, a la dècada dels 80 del segle passat, els convertiren en remolcs de la sèrie 400, per completar composicions de 5 cotxes. L'arribada dels trens de la sèrie 4000, determinà que es retiressin del servei juntament amb els vehicles d'altres sèries: 200B i 400, i foren desballestats.
Característiques tècniques:
Sèrie: 200-A
Tipus: AE
Rodament: Bo'Bo'
Composició: EMU-1
Unitats en servei: 0
Unitats construïdes: 4
Numeració: 251 a 254
Any de construcció: 1944
Any de retirada servei: 1968
Amplada carril: 1674 mm
Tracció: Elèctrica, per tercer carril
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 268,45 kW
Motors: 4 X Elin Bbf-40
Vogies: Goerlitz
Enganxall: Tomlinson amb botonera inferior
Diàmetre de rodes: 838 mm
Longitud total entre topalls: 16.580 mm
Tara: 34, 69 tm
Velocitat: 55 km/h
Seients: 44
Sistemes de fre: de servei: Aire comprimit; d'emergència: elèctric per shuntat dels motors; d'estacionament: mecànic accionat mitjançant volant.
Construïdes per: MTM (La Maquinista Terrestre i Marítima)
Dissenyats per: Cristoph & Unmack A.G.
Subsèrie B
Postal |
Aquests cotxes eren una evolució dels de la sèrie 200, i van ser construïts per MTM (La Maquinista Terrestre i Marítima). La principal diferència radicava en què duien uns vogies "simplex" i l'aparellatge elèctric de la suïssa BBC (Brown Beveri Corp.).
Cotxes de construcció metàl·lica, tenien 4 portes dobles, una cabina de conducció per cotxe motor, els cotxes remolc, també tenien una cabina de conducció i els seients disposats de forma longitudinal que eren de fusta.
El primer tren d'aquesta sèrie circulà el 6 de març de 1953.
Originalment formaven la sèrie 300 del Ferrocarril Metropolitano de Barcelona, S.A. (Transversal), quan es va produir la unificació amb el Gran Metropolitano de Barcelona, aquests cotxes van ser renumerats, per no coincidir amb els cotxes de la sèrie 300 d'aquesta última, passant a ser la subsèrie 200-B.
Postal |
Característiques tècniques:
Sèrie: 200-B
Tipus: AE
Rodament: Bo'Bo' + 2'2'
Composició: EMU-2
Unitats en servei: 0
Unitats construïdes: 10 motos i 10 remolcs.
Numeració: 261 a 270
Any de construcció: 1953 a 1955
Any de retirada servei: 1968
Amplada carril: 1674 mm
Tracció: Elèctrica per tercer carril
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 500,14 kW
Motors: 4 X BBC GLM0401S
Vogies: Simplex
Enganxall: Tomlinson amb botonera inferior
Diàmetre de rodes: 838 mm
Longitud total entre topalls: 17.270 mm
Tara: 56,045 tm
Velocitat: 60 km/h
Seients: 46 en el cotxe motor i 46 en el cotxe remolc
Sistemes de fre: de servei: Aire comprimit; d'emergència: elèctric per shuntat dels motors; d'estacionament: mecànic accionat mitjançant volant.
Construïdes per: La Maquinista Terrestre i Marítima i MACOSA
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada